loading...
مرجع آموزشی ومعرفی منابع معتبر در سطح وب
بدن ایرانی بازدید : 106 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (1)

درباره محمد مهدی امام

باسلام خدمت بیماران محترم بیماران جدید توجه داشته باشند با توجه به پر بودن وقت های مطب در سال جاری امکان ویزیت مجدد در مطب حتی برای بیماران قدیمی و بیماران قدیمی اضافه شده بسیار مشکل یا امکان پذیر نخواهد بود.


 

آدرس مطب دکتر محمد مهدی امام

خیابان فتحی شقاقی ، پلاک 52 ، واحد 23 تلفن : ۰۲۱۸۸۵۵۳۹۷۶

دکتر امام

بدن ایرانی بازدید : 150 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

ویزیت آنلاین چیست؟

ویزیت آنلاین یا مشاوره پزشکی یا مشاوره روانپزشکی انلاین یکی از راههای ارتباطی بین پزشک و مشاور بالینی و بیمار میباشد که در مواقعی که معاینه فیزیکی نیاز ندارد قابلیت کاربرد دارد .

در تعریفی دیگر ویزیت یا مشاوره پزشکی انلاین نوعی از ارائه خدمات پزشکی میباشد که از طریق شبکه اینترنت امکان برخورداری از مشاوره پزشکان و مشاوران بالینی وجود خواهد داشت .

ویزیت توسط پزشک به صورت آنلاین

این نوع ویزیت جایگاه ویزیت کلاسیک اولیه پزشکی را نگرفته و صرفا میتواند بعنوان ابزاری کمکی جهت مشاوراتی که نیاز به معاینه ندارد(همانند مواردی چون نشان دادن ازمایشات ،تصاویر رادیولوژیک ، سوالات مشاوره ای و… ) بکار برود لذا مسئولیت انتخاب این روش صرفا بعهده بیمار میباشد.در سامانه سلامت بدون مرز با دریافت ادرس اینترنتی اختصاصی از پزشکتان میتوانید در زمان تعیین شده و بدون نیاز به مراجعه حضوری با وی مشاوره آنلاین تصویری نمایید.

از مشخصات ویزیت انلاین و یا مشاوره انلاین در سامانه سلامت بدون مرز امکان ایجاد ارتباط تصویری ویدیو چت و همزمان امکان چت متنی یا نوشتاری بوده و امکان تبادل مستندات و مدارک پزشکی و دریافت نسخه معمولی و نسخه الکترونیک‌ تامین اجتماعی میباشد .در این سامانه شما بدون نیاز به اتلاف وقت و یا رفت وامد میتواتید در مواقعی که نیاز به معاینه فیزیکی نیست با پزشک یا مشاور بالینی تان براحتی مشاوره نمایید . همینطور دکتر انلاین را با زدن تکمه جستجو بیابید.

امروزه سامانه ها و یا پلتفرم هایی که امکان ویزیت انلاین و یا مشاوره پزشکی انلاین را برقرار میکنند نقش گسترده ای در توسعه سلامت در جوامع بیشتر داشته و امکان رصد کردن بیشتر بیمار توسط پزشک را مهیا مینمایند .سامانه سلامت بدون مرز در راستای توسعه عدالت در سلامت این سامانه را در اختیار شما بیماران و پزشکان محترم قرار داده است .

ویزیت آنلاین

 

بدن ایرانی بازدید : 69 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت از دیگر افرادی بود که مراجعه‌ی مستقیم به بیمارستان‌‌ها را غیرمنطقی دانست. دکتر محمدمهدی گویا گفت افراد با علائم خفیف بهتر است ابتدا به مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت یا مطب‌های خصوصی مراجعه کنند و سپس درصورت تشخیص پزشک، برای مراجعه‌ی آن‌ها به بیمارستان‌های اختصاصی و آزمایش کرونا یا بستری اقدام شود.

گزارش‌ها و نتایج تحقیقاتی متعدد ادعا می‌کنند حتی بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا به بستری بیمارستانی نیازی ندارد و تنها با چند روز استراحت در منزل هم درمان می‌شوند. همچنین، همه‌ی شواهد و اطلاعات نشان می‌دهند مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط غیراورژانسی در این روزها اصلا توصیه نمی‌شود. با این اوصاف، نگرانی مردم همچنان به قوت خود باقی است و باتوجه‌به افزایش نمایی آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در کشور (طق آمار ۱۲ اسفند، ۱،۵۰۱ مورد ابتلا و ۶۶ مورد مرگ‌ومیر)، سرویس‌هایی برای برطرف‌کردن نیازهای پزشکی آن‌ها بسیار سودمند خواهند بود.

سرویس‌های اینترنتی در ایام کنونی که همه‌ی مردم در سرتاسر کشور به حضورنیافتن در اماکن عمومی تشویق می‌شوند، کاربرد زیادی دارند. بسیاری از سرویس‌های داخلی خدمات نوبت‌دهی آنلاین پزشکان و ویزیت از راه دور را ارائه می‌دهند که برای رفع نیازهای پزشکی مردم کارایی زیادی دارند. چند سرویس نیز در روزهای اخیر را‌ه‌اندازی شده است که با بررسی علائم افراد و مقایسه‌ی آن با اطلاعات مرجع، نیاز داشتن یا نداشتن به مراجعه‌ی حضوری برای آزمایش کرونا را تشخیص می‌دهند.

سرویس‌های ویزیت از راه دور
پزشکت خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کند. این سرویس نیز در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن پزشکت برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان مشاوره‌ی صوتی و تصویری بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.

از سرویس‌های دیگر مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان می‌توان دکترساینا را نام برد. این وب‌سایت علاوه‌بر ارائه‌ی خدمات نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. پس از مراجعه به وب‌سایت

دکترساینا، تنها کافی است نام تخصص یا بیماری یا پزشک مدنظر خود را جست‌وجو کنید تا پزشک معالج مرتبط، به شما پیشنهاد شود. دکترساینا اپلیکیشن موبایلی نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

پزشک آنلاین

بدن ایرانی بازدید : 152 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

معرفی بیشتر سلامت بدون مرز ( برای پزشکان )

ویزیت انلاین یا مشاوره پزشکی انلاین” نوعی از ارائه خدمات پزشکی میباشد که از طریق شبکه اینترنت امکان برخورداری از مشاوره پزشکان و مشاوران بالینی وجود خواهد داشت . این نوع ویزیت جایگاه ویزیت کلاسیک اولیه پزشکی را نگرفته و صرفا میتواند بعنوان ابزاری کمکی جهت مشاوراتی که نیاز به معاینه ندارد(همانند مواردی چون نشان دادن ازمایشات ،تصاویر رادیولوژیک ، سوالات مشاوره ای و… ) بکار برود . شما میتوانید با ارایه ادرس صفحه اختصاصیتان در سامانه سلامت بدون مرز ، ( بدون نیاز به دادن شماره تلفن یا شناسه های شبکه های اجتماعی تان) در زمانی که خود تعیین میکنید با بیمارتان مشاوره انلاین تصویری نموده و از تعرفه مشاوره انلاین برخوردار گردید.

از مشخصات ویزیت انلاین و یا مشاوره انلاین در سامانه سلامت بدون مرز امکان ایجاد ارتباط تصویری ویدیو چت و همزمان امکان چت متنی یا نوشتاری بوده و امکان تبادل مستندات و مدارک پزشکی و دریافت نسخه معمولی و نسخه الکترونیک‌ تامین اجتماعی میباشد .در این سامانه شما بدون نیاز به اتلاف وقت و یا رفت وامد میتوانید در مواقعی که نیاز به معاینه فیزیکی نیست با بیمار تان براحتی مشاوره را انجام دهیر

امروزه سامانه ها و یا پلتفرم هایی که امکان ویزیت انلاین و یا مشاوره انلاین را برقرار میکنند نقش گسترده ای در توسعه سلامت در جوامع بیشتر داشته و امکان رصد کردن بیشتر بیمار توسط پزشک را مهیا مینمایند .سامانه سلامت بدون مرز در راستای توسعه عدالت در سلامت این سامانه را در اختیار شما بیماران و پزشکان محترم قرار داده است . همچنین شما با ارسال مطالب جهت وبلاگ سامانه امکان دسترسی مستقیم بیماران به صفحه اختصاصی خودتان را مهیا مینمایید

در صورتی در سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی ثبت نام و تایید گدید از طریق این سامانه امکان ارسال نسخه الکترونیک نیز خواهید داشت .برای ثبت نام در سامانه لطفا اینجا را کلیک نمایید

همچنین از صفحه اینستاگرام ما برای اطلاع از اخبار سامانه استفاده نمایید

دکتر آنلاین

بدن ایرانی بازدید : 235 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

طراحی سایت رستوران، یک فرصت استثنایی را در اختیار کسب و کارهای حوزه غذا قرار می دهد تا بتوانند از این طریق، محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و از سایر رقبای خود سبقت بگیرند. وب سایت های رستورانی در حال حاضر شیک ترین و زیباترین وب سایت های موجود در فضای اینترنت هستند و از جلوه خیره کننده ای برخوردار هستند. سایت های رستورانی معمولاً از بهترین و باکیفیت ترین تصاویر از منوی غذایی در صفحات مختلف وب استفاده می کنند که این کار موجب جذب مشتریان بیشتر به سایت خواهد شد.
 
اگر شما هم مالک رستوران، سالن غذاخوری یا کافه هستید و تاکنون نسبت به فعالیت در فضای اینترنت فکر نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم این متن را تا انتها مطالعه کنید؛ قطعاً به این نتیجه خواهید رسید که داشتن یک وب سایت رستورانی اختصاصی می تواند مشتریان شما را تا حد زیادی افزایش دهد. طراحی سایت رستوران، راهکاری ایده آل برای پذیرش آنلاین غذا و افزایش رضایتمندی مشتریان است.
 
طراحی سایت رستورانی نه تنها برای رستوران های بزرگ، بلکه برای کافه های کوچک، سالن های غذاخوری محدود و یا رستوران هایی که سفارش کترینگ غذا را پذیرش می کنند مناسب است. صنعت رستوران داری و تهیه غذا به قدری در سراسر جهان توسعه یافته است که اگر صاحبان کسب و کارهای حوزه غذا برای طراحی سایت رستوران اقدام نکنند، قطعاً از قافله عقب خواهند ماند.
 
نکات مهم در طراحی سایت رستوران – ظاهر زیبا به همراه قابلیت های کاربردی
اگر شما هم مانند بسیاری از مشاغل استارت آپ امروزی قصد دارید فعالیت منحصر به فردی را در فضای اینترنت راه اندازی کنید و تنها علاقه و سرگرمی شما آشپزی است، توصیه می کنیم همین حالا نسبت به طراحی سایت رستوران اقدام کنید. طراحی سایت رستورانی با امکانات کاربردی و قابلیت های ویژه دقیقاً همان چیزی است شما برای موفقیت در میان بازار رنگارنگ غذا و خوراکی به آن احتیاج دارید. پیشنهاد می کنیم این کار را به متخصصان گروه پنتاما بسپارید و از توسعه کسب و کار خود لذت ببرید.
 
طراحی سایت رستوران، بزرگ ترین چالش رستوران ها و اغذیه فروشی ها در فضای اینترنت است. وب سایت آنلاین، فعالیت های یک رستوران را به سایرین معرفی می کند و همچنین میزان فروش را افزایش می دهد. البته باید توجه داشت که طراحی سایت رستورانی، تنها یک قسمت از کار غذا و آشپزی در فضای اینترنت است؛ گام بعدی، مراحل سئوی طراحی سایت رستوران است که باید توسط متخصصان اجرا شود. پیشنهاد می کنیم این کار را نیز به گروه طراحی وب سایت پنتاما بسپارید.
 
وب سایت رستورانی
 
طراحی سایت رستوران را ساده و به روز اجرا کنید
اولین صفحه ای که در طراحی سایت رستوران، همیشه به چشم کاربران و مشتریان می آید، صفحه اصلی سایت رستورانی است. صفحه اصلی، مهم ترین صفحه در طراحی سایت رستورانی است و بنابراین باید بهترین نما و زیباترین طرح و رنگ را داشته باشد. این دقیقاً همان چیزی است که مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد. از سویی دیگر، گرافیک وب سایت رستورانی به شدت در اصول سئو تأثیر دارد؛ لذا پیشنهاد می کنیم از همان ابتدای کار طراحی سایت رستوران، مراحل را دقیق و اصولی انجام دهید.
 
به کاربران و مشتریان خود فکر کنید؛ آن ها دقیقاً در وب سایت شما به دنبال چه چیزهایی هستند
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
متخصصان طراحی سایت رستوران به خوبی می دانند که کاربرانی که به وب سایت هدایت می شوند، حکم مشتریان بالقوه را دارند که در صورتی که سایت را تأیید کنند، به مشتریان دائمی و ثابت مبدل خواهند شد؛ به این ترتیب، یک سایت رستورانی با امکانات کامل، بهترین راهکار برای ارتقای آن است. کاربران معمولاً با مراجعه به سایت های رستورانی تمایل دارند به راحتی به اطلاعات تماس رستوران، قیمت ها، منوی غذایی، ساعات رزرو، نحوه سفارش غذا، سابقه کار رستوران و … دسترسی داشته باشند. اگر ویدیوهایی از مراحل تهیه غذا در رستوران خود نیز در وب سایت منتشر کنید، قطعاً اعتماد کاربران را بیشتر جلب خواهید کرد.
 
به رنگ ها توجه کنید؛ رنگ ها احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار می دهند
یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت رستوران، توجه به رنگ ها در سایت است. معمولاً رنگ های تند و آتشین برای طراحی سایت رستورانی مناسب تر هستند؛ طیف رنگ های قرمز و نارنجی تند، نمونه ای از این رنگ ها می باشند که می توانند اشتهای افراد را برای سفارش غذا تحریک کنند. متخصصان طراحی سایت رستوران به این نکات ظریف تسلط کامل دارند بنابراین بهتر می توانند کسب و کار شما را در حوزه غذا در اینترنت توسعه دهند. اگر هنوز هم برای طراحی سایت رستورانی دچار تردید هستید با کارشناسان گروه طراحی سایت پنتاما تماس حاصل فرمایید.
 
طراحی سایت رستوران به صورت کاملاً کارشناسی شده
پس از انتخاب طرح و مدل وب سایت رستورانی، عامل دیگری که موفقیت این نوع وب سایت ها را تضمین می کند، امنیت سایت، سرعت بارگذاری مطالب و کیفیت بالای صفحات مختلف آن است. تردیدی نیست که کاربران وب سایت ها دوست ندارند در بازدید از سایت رستوران، زمان زیادی معطل بمانند؛ به این جهت، پیاده سازی و طراحی سایت رستورانی نیازمند دقت و تخصص فنی است.
بدن ایرانی بازدید : 96 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
اگر شما در زمینه ی حقوقی ، مالی و یا هر موردی که به دادگاه ختم میشود به دنبال یک وکیل خوب هستید باید دقت کنید که قبل از هر کاری رزومه کاری و نتیجه ی پرونده های قبلی وکلا را پیدا و مطالعه کنید تا بتوانید بهترین را در زمینه ی مورد نیاز تان انتخاب کنید .اگر دقت کرده باشید این کار نیاز به زمان زیادی دارد.
امروزه شما میتوانید با استفاده از سایت وکلا بهترین وکیل را در کمترین زمان پیدا کنید و تمام اطلاعات مربوط به او را در کمترین زمان یک جا و مرتب مشاهده و مورد مطالعه قرار دهید و همچنین با استفاده از این روش، موارد بیشتری را برای انتخاب وکیل مورد نظر پیش رو دارید که با مقایسه ی رزومه و شرایط های دیگرشان بهترین را از بین آن ها انتخاب کنید و به راحتی با او از طریق سایتی که ایجاد کرده ارتباط برقرار کنید و مشکلات حقوقی خود را توسط او حل کنید. پس به اهمیت جذب مشتری توسط :طراحی سایت وکلا” پی بردید
 
طراحی سایت برای وکیل های عزیز
در این مرحله وکلا میتوانند با طراحی سایت وکلا به صورت حرفه ای رزومه کاری ،اعلام حوضه ی کاری خود، امکان مشاوره ی آنلاین با موکلان، امکان ایجاد آموزش ها و قرار دادن مقالات مربوط به حوزه کاری خود را به طور کامل معرفی کنند تا افرادی که در فضای آنلاین دنبال وکیل با تجربه هستند آن ها را بهتر و بیشتر بشناسند. این سایت هر چه بیشتر جذاب و ارتباط کاربر با سایت راحت تر و مطالب موجود در آن پاسخگوی نیاز های کاربر باشد تعداد بازدید از سایت بیشتر و در صدر جستجوها قرار میگیرد و میتواند افراد را به کاربران دائمی سایت شما تبدیل کند
 
کارکرد و اهمیت طراحی سایت وکلا
ایجاد و طراحی سایت برای یک وکیل دارای مزیت فراوانی است که از جمله ی آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
 
وکیل می تواند ارتباط خود را با مردم سراسر کشور افزایش دهد بدون اینکه محدودیتی در گسترده ی مخاطبین وجود داشته باشد
میتواند حق الزحمه خود را نیز به صورت اینترنتی دریافت کند
تعداد مراجعینش را افزایش دهد بدون اینکه جایش را تغییر دهد و یا هزینه و وقت را صرف کند
سرعت بخشیدن به روند پرونده ها و و ارائه خدمات مشاوره و همه جانبه به طیف وسیع مراجعان .
میتوانند با تشکیل یک سایت راه های دسترسی به مشتریان و افراد جامعه سریعتر و راحت تر کنند
طراحی سایت حقوقی میتواند هزینه های مربوط به کاغذ و اطلاع رسانی را کاهش دهد.
داشتن یک وب سایت مانند یک هویت است که به وکیل و کسب و کارش یک هویت مجازی و مطمئن می دهد
امکانات و خدمات وب سایت وکلای محترم
از جمله خدماتی که در طراحی سایت وکلا می توان پیاده سازی و اجرا نمود بطور کامل عبارتند از :
 
۱)بخش معرفی:
 
در این بخش بیوگرافی وکیل،مدارک و درجه ی دانشگاهی و فعالیت های مهم انجام یافته توسط او بیان می شود.همچنین خلاصه ای از خدماتی که توسط وکیل قابل ارائه است بیان میشود تا کاربر به آسانی متوجه شود که این وکیل می تواند پاسخگوی نیاز باشد یا نه.
 
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
۲)صفحه رزومه:
 
در این قسمت از طراحی سایت وکیل با ارائه ی رزومه ی کاری خود میتواند توانایی هایش را به مخاطب بشناساند و نظر مخاطبان خودش را جلب و اعتماد آن هارا به دست بیاورد پس طراحی این صفحه در سایت نقش اساسی دارد.
 
۳)قسمت تماس و ارتباط با وکیل:
 
باید اطلاعات تماس و نقشه کامل مسیرهای دسترسی به دفتر به همراه نشانی پستی و تلفن های ارتباطی و آدرس ایمیل خود در این صفحه قرار بگیرد تا راه ارتباطی کاربر با وکیل مشخص و آسان تر شود
 
۴)قسمت پرسش و پاسخ آنلاین:
 
یکی از جذاب ترین قسمت های طراحی سایت وکلا این است که یک قسمت در نظر گرفته شود که کاربران نظر،پیشنهاد و سوال و هرچیز دیگری دارند در این صفحه بیان کنند تا وکیل پاسخ آنان را بدهد. این کار باعث می شود ترافیک فوق العاده ای برای وب سایت شما به همراه داشته باشد.
 
۵)عضویت:
 
افراد مراجعه کننده به سایت در ابتدا عضو سایت نیستند و فقط میتوانند از قسمت های محدودی از سایت استفاده کنند در طراحی سایت وکلا باید قسمتی در نظر گرفته شود که این مراجعه کنندگان با تکمیل کردن فرمی که حاوی یک سری اطلاعات شخصی است به عضوی دائمی سایت تبدیل شوند که بعد از آن میتوانند برای ورود از نام کاربری و رمز عبور خود استفاده کنند.با این کار آن ها می توانند از تمام قسمت های سایت از جمله قسمت پرسش و پاسخ انلاین با وکیل استفاده کنند و نظرات خود را ثبت کنند.
بدن ایرانی بازدید : 70 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

امروزه هر سازمان و شرکتی، دارای یک پورتال و سایت می باشد. پزشکی و جراحی های زیبایی از این قاعده مستثنی نیست. طراحی سایت پزشکی امروزه به یک نیاز در مطب ها و کلینیک هاس زیبایی تبدیل شده. در ادامه به بررسی این ویژگی می پردازیم
 
مزایای طراحی سایت
 
یک سایت میتواند به عنوان یک آلبوم و کاتالوگ از کارهای شما باشد و برای رونق بخشیدن و جذب مشتری در آن، نیازی به گرفتن بازاریاب نخواهد داشت،زیرا بازاریابی ۲۴ ساعته سایت از طریق روش سئو قابل انجام است. از دیگر موارد خوب در ایجاد سایت و طراحی آن ،این است که سایت شما در تمامی ساعات شبانه روز و حتی روز های تعطیل نیز کار خواهد کرد و نیازی به نیروی انسانی نیست.
 
طراحی سایت به دودسته طراحی ظاهری و طراحی فنی تقسیم می شود.
 
طراحی ظاهری سایت شامل چه چیزی می شود ؟
 
رنگ بندی سایت شما، فونت و اندازه ی آن، تصاویر و هر چیزی که بازدید کننده می بیند.
 
طراحی فنی شامل چه مواردی می شود؟
 
طراحی فنی سایت شامل امن بودن یک سایت یا واکنشگر بودن و نظم آن است که این قسمت نیاز به یک طراح سایت با تجربه خواهد داشت.
 
طراحی سایت پزشکی
یکی از موثر ترین روش های تبلیغات، در هر حوزه ای به خصوص پزشکی، سایت است.
 
منظور از طراحی سایت پزشکی، ساختن سایتی است که پزشکان و کلینیک های مختلف اعم از کلینیک های زیبایی،دندانپزشکی و… بتوانند با بیماران خود حتی از راه دور ارتباط برقرار کنند به آنها خدمات برسانند. در واقع طراحی سایت پزشکی همانند یک مطب مجازی میتواند حجم کاری پزشکان را کم کند و به کارهای آن ها نظم و ترتیب را بدهد و سبب افزایش درآمد آنها نیز بشود. امروزه با نفوذ اینترنت به کشور و ساخت و طراحی سایت پزشکی، اولین قدم برای حل یک مشکل تحقیق و مراجعه به اینترنت درباره ی آن است در نتیجه حضور فعال یک کلینیک و پزشک در فضای مجازی، میتواند سبب رونق در کار آنها شود.
 
طراحی سایت پزشکی
این کار، هم به پزشکان کمک خواهد کرد هم به بیماران و هم سبب ارتقای سطح خدمات سلامت کشور شود.
 
فواید طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی هم برای پزشکان، هم برای بیماران، مزایایی دارد که به شرح زیر است.
 
فواید طراحی سایت پزشکی برای پزشکان:
 
دسترسی کامل و آسان به اطلاعات بیمار و پرونده های پزشکی وی از طریق آپلود کردن آن ها توسط بیمار
دسترسی سریع به سوابق بیمار از لحاظ تعداد مراجعات
اشتراک اطلاعات فوق با سایر پزشکان
کاهش خطاهای انسانی
به دلیل کم شدن حجم کارها فرصت برای بهبود و توسعه خدمات خود فراهم است.
افزایش مراجعه کنندگان
فواید طراحی سایت پزشکی برای بیماران:
 
نوبت گیری آسان
پیدا کردن سریع پزشک و متخصص مورد نظر خود
شناخت پزشکان و تحصیلات و تخصص آن ها
شناخت خدمات ارائه شده توسط آن کلینیک و پزشک
تعیین زمان ملاقات حضوری با پزشک با انتخاب خود شخص بیمار
افزایش امنیت در اطلاعات و حریم شخصی
کاهش هزینه ها
اما نکته ای که وجود دارد این است که هرچقدر طراحی سایت قوی تر باشد سبب افزایش مراجعه کنندگان شما خواهد شد.
 
اما سوال این است برای اینکه طراحی سایت ما قوی باشد چه چیزهایی باید در آن لحاظ شده باشد ؟
 
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
اولین عامل موفقیت جذب و آوردن مشتریان بیشتر است اما این خود به تنهایی کافی نیست و نیاز به عامل دومی دارد آن هم نگه داشتن مشتریان است راه حل ما برای اولین عامل، استفاده از دانش سئو است سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو که سبب می شود که افزایش بازدید سایت شما همواره در صفحه اول و بالاترین نقطه آن باشد. راه حل ما برای عامل دوم این است که، با قوی کردن سایت خود از لحاظ سرعت، محتوا،محیط جذاب، سبب جذب مشتری و استفاده مکرر از سایت خود شوید.
بدن ایرانی بازدید : 72 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

طراحی سایت شرکتی، یکی از معدود مشاغلی است که تمام شرکت های رایانه ای و طراحی سایت در جامعه امروزی با آن سروکار دارند. طراحی وب سایت های ایده آل با امکانات کامل برای شرکت ها و سازمان ها، یکی از اهداف اصلی این مدل کسب و کارها است که طبق قوانین و قواعد خاصی اجرا می شود. طراحی سایت سازمانی یا شرکتی عبارت است از ایجاد یک وب سایت حرفه ای با تمام امکانات و کامل ترین جزئیات که شرکت ها می توانند از طریق آن، فعالیت ها، اقدامات و یا محصولات خود را به سایرین معرفی کنند.
ضرورت داشتن یک وب سایت قدرتمند در فضای اینترنت امروزه بر هیچ شرکت یا سازمانی پوشیده نیست؛ در راستای پیشرفت فناوری اطلاعات، با موقعیتی در جامعه مواجه هستیم که در طول یک سال، کسب و کارها و شرکت های جدید وارد فضای اینترنت می شوند که هر کدام به نوعی یکی از نیازهای جامعه را برطرف می نمایند. بدیهی است موفقیت شرکت ها و سازمان ها با هر سابقه کاری در گرو اجرای یک طراحی سایت شرکتی کاملاً حرفه ای می باشد.
 
تفاوتی نمی کند شما مدیر یک شرکت با سابقه باشید و یا شرکت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید؛ آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید فعالیت های خود را به افراد، کاربران و مخاطبان بیشتری معرفی کنید. کاربران بیشتر به منزله احتمال افزایش تعداد مشتریان شما خواهد بود بنابراین اگر هنوز به فعالیت در دنیای اینترنت فکر نکرده اید، اکنون زمان آن رسیده است که با کمک گروه طراحان پنتاما به طراحی سایت شرکتی بیاندیشید.
 
شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که چرا کسب و کارهایی که هنوز یک یا دو سال بیشتر از ورود آن ها به دنیای تجارت، محصولات و خدمات نگذشته است تا این حد توانسته اند مخاطبان زیادی به دست آورند، به محبوبیت دست پیدا کنند و میزان فروش آن ها به این اندازه افزایش داشته باشد؟! در حالی که ممکن است یک شرکت قدیمی و با سابقه فقط تعداد محدودی مشتری دارد که آن هم شامل مشتریان قدیمی و ثابت آن می شود! مهم ترین و اصلی ترین دلیل این تمایز فاحش، فقط و فقط در یک طراحی سایت شرکتی قوی و حضور مستمر و فعال در دنیای اینترنت خلاصه می شود.
 
فردی که در حوزه طراحی سایت سازمانی فعالیت می کند به خوبی به این مسأله واقف است که “زیبایی ظاهری وب سایت، در نگاه اول به چشم مخاطب جلوه می کند”. طراحی سایت شرکتی زمانی مؤثر خواهد بود که از سوی کاربران سایت مورد تأیید قرار گیرد. در حقیقت، موفقیت این مدل وب سایت ها به رضایتمندی مخاطبان یا صاحبان سایت های شرکتی متنهی نمی گردد و عوامل دیگری را نیز شامل می شود. گروه طراحی پنتاما از شما دعوت می کند تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات کاربردی و قواعد اصلی طراحی سایت سازمانی و شرکتی آشنا شوید.
۷ نکته کاربردی برای موفقیت در طراحی سایت شرکتی
اگر در فضای اینترنت، سایت های شرکتی و سازمانی را جستجو کنید، متوجه خواهید شد برخی از وب سایت ها بسیار ضعیف هستند و برخی دیگر به قدری حرفه ای طراحی شده اند که مخاطبان ترجیح می دهند زمان بیشتری را در سایت بمانند. معیارهای موتورهای جستجوگر برای آنالیز سایت های سازمانی بر اساس میزان بازدید روزانه تعیین می شود که این عامل، خود شامل یک طراحی سایت شرکتی عالی خواهد بود. در این قسمت با ۷ عامل موفقیت در طراحی سایت سازمانی آشنا خواهیم شد.
 
طراحی سایت شرکتی۱-هدف از طراحی سایت شرکتی را دقیقاً مشخص کنید
اگر شما صاحب یک شرکت یا کسب و کار سازمانی هستید و قصد دارید وب سایت خود را به زودی راه اندازی کنید ابتدا لازم است هدف خود از داشتن سایت معین کنید. آیا صرفاً می خواهید یک وب سایت شرکتی داشته باشید که در ظاهر برای شما مخاطبان بیشتری جذب کند؟ آیا هدف شما از طراحی وب سایت سازمانی، امکان افزایش مبادلات کالا، محصولات و یا خدمات شرکت است؟ آیا با طراحی سایت شرکتی به دنبال شهرت در دنیای اینترنت هستید؟ و … . هر شرکت یا سازمانی هدف مخصوصی از طراحی سایت دارد که بهتر است قبل از آنکه هزینه ای پرداخت کنند، آن را برای خود تعریف کنند.
 
۲-ارتباطات خود را گسترش دهید
یکی از عواملی که طراحی سایت شرکتی را با موفقیت رو به رو می کند، گسترش ارتباطات از طریق وب سایت است. سایت سازمانی که طراحی می شود باید به قدری دقیق و حرفه ای باشد تا کاربران علاوه بر آنکه به اطلاعات و مطالب مفید دسترسی پیدا می کنند، بتوانند به راحتی با کارکنان شرکت، معاونت یا مدیریت ارتباط برقرار سازند. به نظر می رسد اگر فرم های تماس سریع با سازمان یا شرکت در یک صفحه از سایت شرکتی گنجانده شوند، این هدف به خوبی برآورده شود.
 
۳-فونت های زیبا و خوانا را در طراحی سایت شرکتی انتخاب کنید
آنچه مخاطبان شرکت ها را در وب سایت ها نگه می دارد، خوانا بودن مطالب است. قطعاً اگر شما خود را به جای مخاطبان سایت های شرکتی قرار دهید به هیچ عنوان دوست ندارید با یک متن آشفته، در هم ریخته یا فونت ناخوانا مواجه شوید. مطالب سایت های سازمانی در صورتی روان و قابل فهم خواهند بود که از فونت زیبا در طراحی صفحات وب استفاده شده باشد. البته نگارش محتوا با فونت های سایز ۳، متداول است اما تیترها و عنوان ها دارای سایز بزرگ تری هستند. قوانین مربوط به تنظیمات انتخاب فونت وب سایت بر عهده کارشناسان طراحی سایت شرکتی است. اگر قصد دارید بهترین طراحی را برای شرکت خود دریافت کنید، این کار را به گروه حرفه ای طراحی سایت پنتاما بسپارید.
 


بدن ایرانی بازدید : 86 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
طراحی سایت خبری یک راهکار ایده آل و مؤثر برای انتشار اخبار، مطالب یا محتواهای مختلف است که یک حوزه خاص را به طور کامل و جامع تحت پوشش قرار می دهد. وب سایت های خبری را می تواند از دیدگاه های متفاوت مورد بررسی قرار داد. صرف نظر از اینکه این مدل وب سایت ها چه نوع خبر یا اخباری را منتشر می کنند، همه آن ها با چالش هایی مواجه هستند که می توان با اصول طراحی سایت مجله خبری، آن ها را برطرف نمود.
 
مهم ترین مسأله ای که در طراحی سایت خبری با آن مواجه هستیم، طراحی و تنظیم تعداد صفحات مختلف وب سایت است. چیدمان صفحات، نحوه طراحی، بارگذاری مطالب هر صفحه، نوع محتواها، ظاهر صفحه، عناوین و بسیاری موارد دیگر باید به دقت در این مورد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. انتشار محتوا در سایت های مجله خبری به درج مطلب در وبلاگ ها شباهت زیادی دارد اما از اصول و قاعده خاصی پیروی می کند. اصولاً وب سایت های خبری، ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به وبلاگ های خبری دارند.
 
وب سایت های مجله خبری
یکی دیگر از موارد بسیار مهم که باید در طراحی سایت خبری باید به آن تسلط کافی داشت این است که کسب درآمد از سایت مجله خبری یکی از اهداف طراحی سایت است و جالب است بدانید که محتواهای خبری را می توان به طرز بسیار ماهرانه با محتواهای تبلیغاتی ادغام نمود. اگرچه تبلیغات در وب سایت ها همواره برای کاربران سایت، عوامل مزاحم تلقی می شوند اما طراحی سایت مجله خبری به سبک حرفه ای می تواند تبلیغات را در میان محتواهای خبری آنچنان تلفیق کند که نه تنها کاربران را خسته نکرده بلکه آن ها به صفحات مختلف سایت جذب کند. این دقیقاً همان چیزی است که با عناوین “رپورتاژ آگهی” در سایت های خبری مشاهده می کنیم.
 
با طراحی سایت خبری می توان یک فرصت آنلاین را برای انتشار خبرهای متنوع ایجاد نمود. خبرنویسی، خبرنگاری، تهیه و تولید محتوا، ویدیو و کلیپ های خبری، تصاویر خبرساز، گزارش ها، مصاحبه های خبری و هزاران عنوان دیگر می توانند در وب سایت های مجله خبری منتشر شوند؛ کما اینکه شاهد آن هستیم که در حال حاضر بیشترین آمار بازدید از وب سایت ها، به سایت های خبری و مجله خبری تعلق دارند.
 
نکات کاربردی و اصول طراحی سایت خبری
اگر در فضای اینترنت گشت و گذاری داشته باشید و مرور کوتاهی بر وب سایت های خبری انجام دهید تقریباً متوجه قالب طراحی سایت خبری خواهید شد. اکثر سایت های مجله خبری از قالب های مشابه استفاده کرده اند، از قسمت های متنوع تشکیل شده اند و هر کدام دارای یک تِم رنگی خاص هستند. عوامل مختلفی، سایت مجله خبری را تحت تأثیر قرار می دهد. یک طراح باتجربه و متخصص به خوبی می داند از کدام قالب سایت باید برای چه نوع حوزه کاری استفاده کند. اگر شما هم قصد دارید در دنیای خبر یا مجله خبری در فضای اینترنت فعالیت کنید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان گروه طراحی وبسایت پنتاما گفتگو نمایید. این مجموعه می تواند شما در این راستا راهنمایی کند.
 
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
۱-تِم رنگ، انتخاب طیف رنگ و شکل ظاهری وب سایت خبری
طراحی سایت خبری
انتخاب رنگ برای قالب و نوشته های سایت های مجله خبری یکی از مهم ترین و اولین اصول در طراحی سایت خبری است. رنگ ها در نگاه اول می توانند تعیین کنند که مخاطبان در سایت باقی می مانند یا وب سایت مجله را ترک می کنند. هرچه ظاهر سایت و نوشته ها، عناوین و تصاویر برای کاربران قابل فهم تر و خواناتر باشند، میزان ماندگاری مخاطب در سایت های خبری بیشتر خواهد بود. این به منطله بالا رفتن ترافیک سایت و افزایش رتبه سئوی سایت می گردد.
 
اکثر سایت های خبری دارای نوشته های تیره با رنگ پس زمینه سفید هستند. این عامل بهترین انتخاب رنگ برای طراحی سایت خبری می باشد. برخی از وب سایت ها که حجم بسیار زیادی از خبر و محتوا را منتشر می کنند به این مدل طراحی می شوند. برخی دیگر از سایت های مجله خبری در صفحات فرعی سایت از رنگ های متنوع تر برای هِدِر سایت، عناوین منو یا تیترهای خبری استفاده می کنند که البته این مورد در طراحی سایت مجله خبری، کاملاً اختیاری و سلیقه ای است.
 
آمار نشان می دهد بهترین و محبوب ترین رنگ ها در طراحی سایت خبری شامل آبی تیره، قرمز تیره، ارغوانی تیره، سیاه یا خاکستری تیره برای متون هستند. معمولاً عناوین با رنگ آبی نشان داده می شوند و رنگ قرمز نیز برای تیترها و عناوین مهم به کار می رود.
 
۲-بنرهای کناری و بنرهای هِدر سایت های خبری
انتخاب جایگاه های متنوع در وب سایت های مجله خبری یکی از اصول مهم در طراحی سایت خبری است. کارشناسان گروه طراحان وبسایت پنتاما عقیده دارند بنرهای کناری و هِدر سایت های خبری، بهترین جایگاه برای درج تبلیغات هستند. ابعاد و اندازه های بنرهای تبلیغاتی در این مدل وب سایت ها با نظر طراحان و با نظارت و تخصص کارشناسان طراحی سایت تنظیم می گردد.
 
میکروفون خبری
آنچه در مورد قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایت های خبری باید دانست این است که بنرهای تبلیغاتی در صفحه اول وب سایت های مجله خبری قطعاً دیده می شوند؛ البته بسیاری از مدیران این وب سایت ها تمایل دارند جایگاه های دیگر نیز در سایر صفحات سایت برای آن ها طراحی شوند که بتوانند بنرهایی با ابعاد کوچک تر را در آن محل منتشر کنند. معمولاً بنرهایی با ابعاد ۱۲۵، ۲۰۰ یا ۳۰۰ پیکسل در جایگاه های مخصوص تبلیغاتی سایت های خبری قرار می گیرند. البته قیمت تبلیغات در صفحه اول هر وب سایتی گران تر از صفحات فرعی آن خواهد بود.
 
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:

انتخاب رنگ در طراحی سایت

۳-جایگاه منو اصلی سایت
اصول طراحی سایت خبری می گوید بهترین موقعیت برای قرارگیری منوی اصلی سایت خبری، درست در بالاترین قسمت سایت و زیر عنوان یا هِدر سایت است. منوی اصلی شامل دسته بندی های خبری است که خود می تواند به زیرشاخه ها و عناوین فرعی تقسیم بندی شود. رنگ پس زمینه منوی اصلی و فرعی نیز در جذابیت ظاهری سایت تأثیر دارد. به طور مثال در یک وب سایت مجله خبری در منوی اصلی، شاخه اصلی خبرهای اقتصادی، زیرشاخه های فرعی مانند صنعت، اشتغال، مسکن، بورس و ارز، سهام، خودرو، تجارت و … وجود دارند.
 
۴-انتخاب تَب های مناسب برای قسمت های مختلف وب سایت های خبری
بسیاری از سایت های مجله خبری از تب های مختلف استفاده می کنند که دارای محتواهای متنوع هستند. انتخاب تب های مناسب، یکی از عوامل موفقیت طراحی سایت خبری است. تب ها این امکان را برای کاربران سایت فراهم می کنند تا بتوانند سریع تر به مقالات منتخب، پربازدیدترین ها، مقالات اخیر، برگزیده ها و … دسترسی داشته باشند. جایگاه تب ها در صفحه اصلی سایت های مجله خبری اهمیت زیادی دارد. پیوندهای سایت نیز باید به دقت انتخاب شوند. تمام این موارد نیاز به کارشناسی دقیق از سوی کارشناسان طراحی سایت خبری دارد لذا توصیه می کنیم حتماً این کار مهم را به گروه طراحان وبسایت پنتاما بسپارید.
 
۵-انتخاب قالب و پوسته مناسب برای طراحی سایت خبری
اصولاً طراحی سایت خبری بر اساس قالب و پوسته مشخص انجام می شود. یک سایت خبری مانند یک مجله است که می توان به صورت آنلاین آن را ورق زد و مطالب آن را مطالعه نمود. سهولت دسترسی به تمام قسمت های سایت خبری نیاز به این دارد که بهترین قالب برای این کار انتخاب شود.
 
سایت خبریآنچه در طراحی سایت خبری اهمیت دارد
تفاوت های قابل توجهی میان طراحی سایت خبری و وبلاگ ها وجود دارد. تمایز میان انتشار خبر در سایت یا وبلاگ بسیار باریک است اما قطعاً سایت های مجله خبری به وقت و تلاش بیشتری برای انتشار خبر و محتوا نیاز دارند. تفاوت های زیادی میان سایت ها و وبلاگ های خبری وجود دارد؛ همین عوامل، اهمیت طراحی سایت خبری را به صورت کاملاً حرفه ای و اصولی آشکار می سازند.
 
۱-خوراک RSS
 
خوراک RSS و سیستم های اشتراک گذاری، مهم ترین قسمت وب سایت های خبری هستند. سایت خبری با آگاهی بر موضوع انتشار خوراک RSS از آیکون های بزرگ و نمایان استفاده می کنند تا بهتری در معرض دید کاربران سایت قرار داشته باشد.
 
۲-طراحی بخش نظرات کاربران
 
یکی از قسمت های بسیار مهم و جالب، اختصاص بخش نظرات کاربران و خواننده های اخبار است. نظرات کاربران در موفقیت یک سایت مجله خبری تأثیر زیادی دارد. بسیاری از وب سایت های خبری این امکان را برای مخاطبان فراهم می کنند تا پس از مطالعه یک خبر یا بازدید از محتواهای خاص، نظرات خود را درباره آن یادداشت کنند.
بدن ایرانی بازدید : 149 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
با توجه به شرایط امروز و تمایل مشتریان به خرید اینترنتی و عدم خروج از منزل برای صرفه جویی در وقت، فروش کالا از طریق سایت های اینترنتی به امری قابل توجه تبدیل شده است. دیگر وقت آن رسیده که از روش سنتی کوچ کنیم به روش های جدید. فروش آنلاین میتواند زمانی که شما خواب هستید هم برای شما سودآوری کند. پس معلومه طراحی سایت فروشگاهی یک نکته بسیار مهم در دنیای امروز است که باید به آن بیشتر اهمیت بدهید. در این مقاله به بررسی این سایت ها پرداختیم تا بهتر و با چشم باز بتوانید سایت خود را طراحی کنید.
 
اگر شما وارد یک فروشگاه بشوید که فروشنده با شما خوب برخورد نکند و همچنین محصولاتشون به صورت به هم ریخته چیده شده باشد آیا شما از این فروشگاه خرید می کنید؟
 
این موضوع در خرید های اینترنتی هم صادق است به عنوان مثال سایت از لحاظ ظاهری مناسب نباشد مثل ظاهر نا منسب فروشگاه و فروشنده در دنیای واقعی است، دسته بندی کالا ها به شکلی باشد که براحتی به محصول مور نظرتان دسترسی نداشته باشید مثل نامرتب بودن فروشگاه واقعیست. علاوه بر اینها موثر ترین عامل برای جذب اعتماد مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان دا کیفیت محصولیست که می فروشید. اینکه دقیقا همان کالایی که در سایت معرفی شده و خصوصیات آن شرح داده داده اید رو بدون افت کیفیت به دست مشتری برسونید.
 
در کل طراحی سایت فروشگاهی می تواند چطور باشد
وقتی یک کاربر وارد یک سایت فروشگاهی می شود با چند تا صفحه روبه رو می شوید که هرکدام از این صفحه ها می تواند محصول شما رو بهتر توصیف کند و مشتری رو به سمت سبد خرید بکشاند. در ادامه به نکاتی می پردازیم که شاید کوچک به نظر برسند ولی در کل تاثیر زیادی روی رفتار مشتری می گذارد
 
از پیشنهادات ویژه و تخفیف های شگفت انگیز در صفحه اصلی سایت استفاده کنید:
صفحه اول یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف ها، جشنواره های فروش و… باید در چارچوب جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان معرفی شوند. همیشه تخفیف گرفتن و خریدن محصول در تخفیفات ویژه سال، حس خوبی رو به مشتری القا میکند.
 
خریداران با منویی از محصولات مواجه میشوند که از تخفیفات شگفت انگیزی برخوردار هستند و مشتری می تواند با جستجو کردن در بین آن کالاها، کالای مورد نیاز خود را با همان کیفیت ولی با قیمت کمتر پیدا کند. بله به همین راحتی شما محصولاتتون میتوانید راحت تر بفروشید.
 
خرید آنلاین
هر محصول، محصولاته مرتبط دارد که دست مشتری رو برای مقایسه باز می گذارد
وقتی کاربر یک محصول را جستجو می کند یک سری محصولات مشابه آن نیز نمایش داده میشود که این کار باعث میشود مشتری گزینه های بیشتری برای خرید داشته باشد و هم در وقت او صرفه جویی شود. این محصولات پیشنهادی می تواند حس خرید را در کاربر به وجود بیاورد و باعث فروش بیشتر محصولات شود. پس قسمت کالاهای پیشنهادی رو اصلا دست کم نگیرید.
 
جستجو مانند آب خوردن:
طراحی سایت فروشگاهی باید دارای ویژگی باشد که مشتری بتواند محصولات را به صورت دسته بندی از لحاظ ابعاد رنگ وزن جنس و قیمت و…..ملاحظه کند تا در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار سردرگمی نشود و در کمترین زمان ممکن بتواند آن را پیدا کرده و خریداری کند.
 
جایی برای بررسی ویژگی های محصول را در طراحی سایت فروشگاهی از یاد نبرید:
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
 

 

قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین بخش سایت فروشگاهی است. اینکه مشخصات کالا به چه صورت مطرح شود نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. شما میتوانید در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید
بدن ایرانی بازدید : 38 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

طراحی سایت موزیک و فیلم، یک فرصت بسیار عالی برای راه اندازی پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین وب سایت ها در فضای اینترنت است. یک طراحی قوی، تأثیرگذار و جذاب برای سایت های موسیقی و فیلم می تواند آنچنان کاربران را جذب کند که شاید به سختی بتوان در دیگر قالب های سایت، مانند آن را یافت. وب سایت های موسیقی، فیلم، سریال و کلیپ های ویدیویی در حال حاضر بیشترین آمار بازدید را در فضای اینترنت به خود اختصاص داده اند. شهرت این مدل سایت ها در راستای وب سایت های خبری برای کاربران شناخته شده است.
 
با طراحی سایت موسیقی این امکان برای کاربران فراهم می شود که بتوانند در هر زمان و هر مکان که هستند به آهنگ ها، فیلم و کلیپ، آلبوم ها و اطلاعات جامعی از هنرمندان عرصه موسیقی دست پیدا کنند. یک طراحی سایت موفق برای حوزه آهنگ و فیلم شامل در نظر گرفتن سلیقه ها و علاقه مندی های کاربران است. به این ترتیب، شهرت سایت در گرو حضور کاربران در سایت و بازدید از صفحات مختلف وب سایت های موسیقی و فیلم است.
 
طراحی سایت موسیقی
طراحی سایت موزیک حوزه های زیادی را شامل می شود و دسته بندی های متنوعی را در بر می گیرد؛ بنابراین به نظر می رسد یک طراح حرفه ای باید از تمام فنون و قواعد طراحی سایت فیلم و موسیقی اطلاع کافی داشته باشد. تخصص و تجربه کافی در این زمینه می تواند موجب موفقیت پروژه های طراحی سایت موزیک گردد. گروه طراحان پنتاما به عنوان مجموعه تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، خدمات جامعی را برای متقاضیان طراحی سایت موسیقی ارائه می کند. اگر به حوزه موسیقی و فیلم علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم همین حالا با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.
 
طراحی سایت موزیک را می توان از دیدگاه دیگری نیز مورد بررسی قرار داد؛ کاربران اینترنت، تنها قسمتی از پروژه طراحی و اجرای یک وب سایت موسیقی هستند؛ سمت دیگر این پروژه اینترنتی، مدیران سایت، موسیقیدان ها و نوازنده ها قرار دارند. یک وب سایت قوی در زمینه موسیقی این امکان را برای موسیقیدان ها فراهم می سازد تا به بهترین شیوه، آثار موسیقایی و سوابق خود را در فضای اینترنت معرفی کنند. همچنین نوازنده ها و خواننده ها که در این حوزه فعالیت دارند می توانند آثار خود را منتشر کنند.
 
اگر با صرف کمی وقت در فضای اینترنت، وب سایت های موسیقی و فیلم را بررسی کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از فعالان این حوزه بخصوص خواننده های جوان نسل امروز، توسط این وب سایت ها به شهرت رسیده اند. بنابراین طراحی سایت موسیقی، صرف نظر از نوع کاربری، می تواند یک فرصت ایده آل برای کارآفرینی نسل امروز باشد. البته پرداختن به جزئیات کار از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مشاوره بیشتر در این زمینه ها می توانید با گروه طراحی پنتاما تماس حاصل کنید.
 
طراحی سایت موسیقیدر طراحی سایت موزیک چه قسمت هایی را باید برنامه ریزی کنیم؟
وب سایت های موسیقی و فیلم از قسمت های زیادی تشکیل شده اند. طراحی سایت موزیک به وقت و زمان کافی نیاز دارد تا بتوان پروژه ای کامل و بدون نقص را پیاده سازی کرد. این مدل سایت ها پیچیدگی خاص خود را دارند و لذا طراحی آن ها به تخصص برنامه نویسی و تجربه کافی نیاز دارد.
 
یک وب سایت موسیقی از قسمت های مختلفی نظیر بخش دانلود آهنگ، پخش آنلاین آهنگ ها، ثبت نام کاربران، امکان اشتراک گذاری آهنگ، شرکت در نظرسنجی، اخبار دنیای موسیقی، انتشار آهنگ به همراه پوستر آلبوم یا خواننده، حق اشتراک ماهانه یا سالانه، برترین آهنگ ها، جدیدترین آهنگ ها، تماشای آنلاین فیلم و کلیپ و … تشکیل شده است. برای هر یک از قسمت های فوق باید یک برنامه نویسی مخصوص اجرا شود تا در نهایت، یک وب سایت پربازدید در اینترنت قابل دسترسی باشد.
 
قیمت طراحی سایت موزیک با توجه به امکاناتی که برای آن در نظر دارید تعیین می گردد. گروه طراحان پنتاما پیشنهاد می کند اگر تصمیم دارید در این حوزه وارد فضای اینترنت شوید، ابتدا یک برنامه ریزی دقیق از کار ارائه دهید، بودجه کافی در نظر بگیرید و در نهایت، تلاش مستمر در این راه به خرج دهید تا وب سایت شما بتواند در اینترنت دیده شود. نگران این مسأله نباشید اگر قیمت طراحی سایت موزیک کمی گران است؛ در عوض، شما وب سایتی در آینده در اختیار خواهید داشت که بازدهی فوق العاده ای در اینترنت دارد.
 
نکات کاربردی برای موفقیت در طراحی سایت موزیک
پس از آنکه تصمیم گرفتید نسبت به طراحی سایت موزیک و فیلم اقدام کنید، یک شرکت معتبر را باید برای اجرای پروژه خود انتخاب کنید. برای این کار، گروه طراحان پنتاما را به شما پیشنهاد می کنیم. این گروه با دقت و ظرافت زیاد، طراحی سایت فیلم و موسیقی را انجام می دهد. در این قسمت به برترین نکات برای موفقیت در اجرا این نوع پروژه طراحی سایت اشاره می کنیم.
بدن ایرانی بازدید : 24 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

طراحی سایت آتلیه یک راهکار ایده آل و بسیار مؤثر برای برندسازی شخصی است. به عنوان یک عکاس، داشتن وب سایت می تواند زمینه را برای حضور شما به عنوان یک فرد حرفه ای در اینترنت فراهم سازد. علاوه بر شهرت شغلی، وب سایت آتلیه برای عکاسان می تواند به منزله یک عکاسخانه آنلاین تلقی شود که عکاس، نمونه کارهای خود را در گالری به نمایش می گذارد. این عامل، مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب می کند.
 
اگر شما هم یک عکاس هستید و یا مدیریت آتلیه عکاسی را بر عهده دارید، طراحی سایت آتلیه، بهترین گزینه برای معرفی کسب و کار شما در فضای آنلاین است. در حال حاضر آتلیه های عکاسی متعددی در شهرهای مختلف مشغول به کار هستند که هر کدام از یک سبک و روش برای عکاسی و طراحی تصاویر خلاقانه استفاده می کنند. اگر تصور می کنید طرح ها و مدل های آتلیه شما نیز به قدر کافی جذاب هستند و مشتریان خاصی دارید حتماً به طراحی سایت آتلیه فکر کنید. با این کار می توانید علاوه بر کسب اعتبار نزد مشتریان سابق خود، مشتریان جدیدتری را به دست آورید.
 
نمونه خارجی سایت
با طراحی سایت آتلیه، عکاسان می توانند نمونه کارهای خود را در فضای وب منتشر کنند. هرچه کارهای ارائه شده خلاقانه تر و جذاب تر باشد، کاربران بیشتری از سایت بازدید می کنند و در نتیجه احتمال جذب مشتری نیز بیشتر خواهد شد. نمونه کارهای آتلیه عکاسی به منزله ویترین مغازه های لوکس است. بنابراین مهم ترین نکته ای که در طراحی سایت آتلیه باید به آن توجه داشت، انتخاب تصاویر باکیفیت و نمونه طرح های خلاق است. تأثیرپذیری مخاطبان توسط چنین تصاویری تا حد زیادی به اثبات رسیده است.
 
تجربه نشان داده است وب سایت های هنری، گالری عکس و آتلیه های عکاسی، زیباترین و محبوب ترین وب سایت های اینترنت هستند. طراحی سایت هنری و عکاسی اگر با ظرافت و دقت، همراه با تجربه و تخصص اجرا شود قطعاً به موفقیت دست پیدا خواهد کرد. گروه طراحان پنتاما به عنوان یک مجموعه متخصص و حرفه ای زمینه طراحی سایت آتلیه می تواند در این زمینه خدمات مشاوره طراحی سایت و طراحی و پشتیبانی را به شما عزیزان ارائه دهد.
 
۸ نکته کاربردی برای طراحی سایت آتلیه عکاسی؛ طراحی سایت آتلیه عروسی، کودک، نوزاد، خانواده
اگر به عنوان متخصص و افراد حرفه ای در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنید و یا قصد دارید یک وب سایت شخصی در فضای اینترنت داشته باشید، مطالعه این نکات به عنوان اصلی ترین و مهم ترین نکات طراحی سایت آتلیه می تواند راهنمای شما باشد. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
 
۱-طراحی سایت آتلیه را با انتخاب یک قالب شروع کنید
قالب وب سایت آتلیه، مهم ترین قسمت این مدل وب سایت ها است. قالب مناسب در حقیقت، معرف آتلیه عکاسی است بنابراین باید دارای شکل و ظاهر مناسب باشد. سادگی و زیبایی، مهم ترین عامل جذب کاربر به سمت وب سایت های عکاسی هستند. طراحی سایت آتلیه با استفاده از یک قالب مناسب شامل اجرای حرفه ای تما صفحات وب سایت، انتخاب افزونه ها، زبان برنامه نویسی، انتخاب تِم رنگ و … می باشد. به طور کلی قالب تمام وب سایت های عکاسی از یک مدل پیروی می کند اما به طور مثال، طراحی سایت آتلیه عروسی شاید با طراحی سایت نوزاد و کودک، کمی متفاوت باشد.
 
نکته بسیار مهم دیگر که باید حتماً در طراحی سایت آتلیه به آن دقت نمود این است که این کار باید حتماً توسط یک تیم قوی طراحی سایت مانند گروه طراحان پنتاما صورت گیرد؛ از به کار بردن قالب ها و افزونه های رایگان برای سایت عکاسی و طراحی سایت آتلیه عروسی جداً خودداری کنید. این کار فقط باعث هدر رفتن هزینه، وقت و انرژی شما می شود. اگر مدل، طرح یا نوع یک قالب سایت را برای آتلیه خود نپسندیدید، موضوع را با کارشناسان طراحی سایت آتلیه در میان بگذارید تا آن ها بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.
 
۲-بر روی یک عامل متمرکز شوید و همان را به صورت حرفه ای دنبال کنید
طراحی سایت آتلیه عکاسی در صورتی به موفقیت می رسد که یک هدف ویژه را دنبال کند. تمام قسمت های سایت آتلیه عکاسی باید واضح و قابل دسترس باشند. هنگامی که مشتری یا مدیر یک شرکت هنری از وب سایت شما بازدید می کند باید به طور کامل از نوع فعالیت شما اطلاع یافته و به راحتی به آنچه می خواهد دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال، برخی به دنبال آتلیه پرتره هستند؛ برخی دیگر نمونه کار عکاسی اشیا و غذا را جستجو می کنند و عده ای هم صرفاً به دنبال بهترین آتلیه عروسی می باشند. به هر حال، نمونه کارهای شما، معرف تجربه و تخصص شما هستند. در انتخاب آن ها برای وب سایت، دقت زیادی داشته باشید.
 
عکاسی کودک
توجه به تخصصی بودن طراحی سایت آتلیه را با ذکر یک مثال، بیشتر توضیح می دهیم. بسیاری از عکاسان در اوایل کار حرفه ای خود تصور می کنند باید یک وب سایت داشته باشند و تمام نمونه کارهای خود را که شامل عکاسی پرتره، عکاسی اشیا، غذا، حیوانات، عکاسی طبیعت یا …، را در سایت خود منتشر کنند؛ بدون آنکه به این نکته توجه داشته باشند که مشتریان واقعاً به دنبال چه هستند. اگر یک مدیر هنری یا یک کارشناس عکاسی به وب سایت این مدل آتلیه ها مراجعه کند، با انبوهی از تصاویر مختلف و در هم مواجه می شود و نتیجه می گیرد که عکاس این آتلیه، کاملاً آماتور و بی تجربه است.
 
برای موفقیت هرچه بیشتر طراحی سایت آتلیه باید فقط روی آنچه در آن مهارت دارید متمرکز شوید. کارهای تخصصی خود را باید در وب سایت منتشر کنید. اگر تخصصی و حرفه ای عمل کنید، مخاطبان هم بیشتر به شما و وب سایت عکاسی شما اعتماد می کنند؛ در این صورت آن ها تصور می کنند با یک فرد حرفه ای طرف هستند
بدن ایرانی بازدید : 28 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار سوال کنید که چه چیزی را در این دنیا بیشتر از همه می خواهید، احتمالا به شما می گویند که آرزوی “مشتری های بیشتری” دارند. اما چه چیزی اغلب پس از مشتریان بیشتر در لیست دلخواه صاحبان کسب و کارها قرار می گیرد؟ ترافیک بیشتر سایت همان چیزی است که می تواند از آرزوهای صاحبان کسب و کار به حساب آید. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بگوییم راه های بسیاری پیش روی شما وجود دارد که می توانید ترافیک را در وب سایت خود افزایش دهید. با توجه به اهمیت فوق العاده این موضوع، ما در این پست ۲۵ راه مهم برای افزایش بازدید سایت را به شما معرفی می کنیم.
 
تبلیغات، یک راه مهم برای افزایش بازدید سایت
این مورد بسیار واضح است. تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات صفحه نمایش (سعی کنید تبلیغات هوشمند باشند!) همه روش های عالی جذب بازدید کنندگان، ساختن نام تجاری شما و نمایش سایت به مردم است.
 
اگر امیدوار باشید که ترافیک بیشتر سایت شما منجر به فروش بیشتر نیز شود، باید کلماتی که قصد فروش تجاری را بیان می کنند، مورد هدف قرار دهید. بله، در واقع باید بگوییم رقابت بر سر همین کلمات است.
 
برای بالا بردن ترافیک، از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت شما، استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای شما است. توییتر برای پیوندهای کوتاه، مبهم و وسوسه انگیز ایده آل است، در حالی که ارتقاء Google می تواند به سایت شما در نتایج جستجو شخصی کمک کند و به نظر می رسد به خصوص در B2B niches موثر است. اگر شما یک شرکت محصول B2C هستید، ممکن است با شبکه های اجتماعی سنگین مانند Pinterest و Instagram آشنا شوید.
 
برای افزایش ترافیک، از طول محتواهای متغیر استفاده کنید
هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد پس باید از تمامی روش های استفاده کنید. از همین رو طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید تا آن را برای خوانندگان مختلف جذاب کنید. Interspers روشی برای پست های وبلاگ مبتنی بر اخبار با محتوای طولانی و همچنین ویدئو، infographics و قطعات داده شده برای حداکثر تاثیر مورد استفاده قرار می گیرند.
 
افزایش ترافیک سایت، با انتخاب تیترهای جذاب
عنوان ها
تیترها یکی از مهمترین بخش های محتوای شما هستند. بدون یک علامت مجذوب کننده، حتی جامع ترین پست وبلاگ خوانده نخواهد شد. به عنوان مثال، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب از بیست سرفصل مختلف استفاده می کنند تا در نهایت بهترین را بیابند که بیشترین میزان ترافیک را در اختیارشان قرار می دهد، بنابراین قبل از پست گذاشتن، در مورد عناوین خود دقت کنید.
 
توجه خود را به سمت صفحه جستجوگر ببرید
فکر می کنم جستجوگرها منفعل هستند؟ دوباره فکر کن! بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو هنوز یک عمل ارزشمند محسوب می شود. از همین رو آیا شما پیوند های داخلی را برای محتوای جدید ایجاد می کنید؟ در مورد توصیفات متا بهینه سازی برای جستجو در صفحه نیاز به قدمت ندارد و می تواند به افزایش ترافیک سایت شما به صورت ارگانیک را کمک کند. پس همواره به جستجوگرها توجه کنید.
 
کلمات کلیدی Long Tail Target
Long Tail Target
اگر کلمه کلیدی و پایگاه های کلیدی محبوب خود را تحت پوشش قرار داده اید، وقت آن است که کلمات کلیدی long-tail را نیز هدف قرار دهید. عدم استفاده از کلمات کلیدی با عبارات طولانی به این معنی است که اگر شما به آنها توجه نکرده اید و محتوای شما از دست رفته است و در نتایج جست و جوی کاربران مشاهده نمی شود.
 
شروع وبلاگ نویسی مهمان
پست مهمان
نوشتن یک پست مهمان در یک سایت معتبر می تواند ترافیک وبلاگ شما را افزایش دهد و به ایجاد نام تجاری شما کمک کند. هر چند هشدار داده می شود که استانداردهای وبلاگ نویسی مهمان در طول ماه های گذشته به طور اساسی تغییر کرده اند و تاکتیک های اسپم می تواند مجازات های سخت را به همراه داشته باشد. پس با توجه به موارد گفته شده برای نوشتن پست مهمان اقدام کنید.
 
ترافیک سایت با دعوت دیگران به وبلاگ مهمان
وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دو طرفه است. از همین رو شما علاوه بر ارسال محتوا به سایر وبلاگ ها، می توانید پست های مهمان از سایت های دیگر را به وبلاگ خود دعوت کنید. آنها احتمالا مقاله مهمان خود به اشتراک گذاشته و پیوند می دهند که می تواند خوانندگان جدید را به سایت شما منتقل و سبب افزایش ترافیک سایت شما شود. فقط مطمئن شوید که شما محتوای با کیفیت بالا می فرستید زیرا گوگل در حال جستجوی وبلاگ های کم کیفیت است و آنها را مجازات خواهد کرد.
 

 

بدن ایرانی بازدید : 26 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

 

فکر کنید! آیا افزایش سرعت سایت شما مهم نیست؟
 
یک تاخیر ۱ ثانیه ای در زمان باز شدن پیج می تواند موارد زیر را به دنبال داشته باشد:
 
کاهش ۱۱% بازدیدکنندگان از پیج
کاهش ۱۶% از رضایتمندی مشتری
کاهش ۷% در انتقال داده
چند ثانیه اضافه در باز کردن پیج، می تواند تاثیر زیادی بر روی توانایی شما برای جذب بازدید کننده و فروش داشته باشد.
 
این به این معناست که داشتن یک سایت با سرعت بالا فقط برای بهتر شدن رتبه در موتور جستجو گر گوگل Google نیست، بلکه برای بالا بردن سود نیز بسیار موثر است.
 
چگونه افزایش سرعت سایت بر روی انتقال (تبدیل) داده ها تاثیر می گذارد؟
سرعت های پایین، سرعت انتقال(تبدیل) داده ها را می گیرند.
 
در حقیقت، ۴۷% مصرف کنندگان انتظار دارند که وب سایت ها در دوثانیه یا کمتر از آن بارگیری و باز شوند. بنابراین ۴۰% از مصرف کنندگان وب سایتی را که زمان باز شدن آن سه ثانیه یا بیشتر طول بکشد، ترک خواهند کرد.
 
این به این معناست که اگر باز شدن سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، شما تقریبا نیمی از بازدیدکنندگان خود را حتی قبل از باز کردن سایت، از دست می دهید.
 
این نکته به تنهایی یک ضربه بزرگ به سایت شما خواهد زد و همچنین برای بازدیدکنندگانی که تصمیم گرفتند منتظر بمانند، سرعت پایین باز شدن سایت شما می تواند آنها را در آینده از برگشت دوباره به این سایت باز دارد. در یک برآورد و نظر سنجی، ۷۹% مصرف کنندگان اظهار کردند که به سایت هایی با عملکرد پایین باز نخواهند گشت.
 
افزایش سرعت سایت
در همین نظرسنجی، ۵۲% خریداران اعلام کردند که سرعت بالای باز شدن پیج برای بیان صداقت و حسن نیت سایت بسیار مهم است و همچنین ۴۴% این نکته را یادآور شدند که به دوستانشان در مورد ضعف و عملکرد پایین این سایت، خواهند گفت.
 
همچنین از طریق این نظر سنجی مشخص شد که تاخیر ۱ ثانیه ای می تواند سطح رضایت مصرف کننده را تا حدود ۱۶% کاهش دهد.
 
جای تعجب نیست که بهبود سرعت سایت، عملکرد را بهبود می بخشد.
 
یکی از بهترین مثال ها می تواند بهبود انتقال(تبدیل) داده در والمارت Walmart باشد که بعد از انجام راهکارهای بهینه سازی سرعت سایت، درآمد آن تغییر کرد.
 
در طی آنالیزهای اولیه، آنها متوجه شدند سایت هایی که بهبود انتقال(تبدیل) داده را انجام داده اند، تعداد بازدید کنندگان آنها در مقایسه با سایت هایی که این کار را انجام نداده اند دو برابر است.
 
افزایش سرعت سایت
این نشان می دهد که با افزایش سرعت سایت، بازدیدکننده برای خرید، بیشتر ترقیب می شود.
 
والمارت Walmart پس از افزایش سرعت سایت خود، نتایج زیر را گزارش نمود:
 
برای هر یک ثانیه افزایش سرعت سایت، آنها یک افزایش ۲% را در انتقال(تبدیل) داده تجربه کردند.
برای هر ۱۰۰ میلی ثانیه افزایش سرعت سایت، میزان درآمد آنها ۱% افزایش یافت.
در مطالعه دیگر که رابطه بین زمان باز شدن سایت و نرخ انتقال(تبدیل) داده را بررسی می کند، برای تاخیر ۱ ثانیه ای، نرخ انتقال(تبدیل) داده ۲۵% کاهش می یابد
برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید: افزایش سرعت سایت
بدن ایرانی بازدید : 25 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
حتما در خصوص قالب سایت شنیده اید. قالب هایی که با عناوینی چون Template یا Theme نیز شناخته می شوند و ظاهر سایت شما را تعیین می کنند. در واقع باید بگوییم قالب های یک وب سایت نه تنها موارد ظاهری چون رنگ آمیزی را مورد توجه قرار می دهند، بلکه طرح کلی آن را نیز تعیین می کنند. از سوی دیگر یک قالب سایت می تواند فونت های محتوا، کلیت سایز یک وب سایت، تعداد ستون ها و مواردی از این دست را مشخص کرده و شمایلی ویژه برای سایت شما ایجاد کند.
 
اما قالب سایت چیست و دقیقا چه کارکردی دارد؟ استفاده از قالب های آماده سایت مناسب تر است یا قالب هایی که اختصاصی هستند و طراحان برای سایت شما تهیه کرده اند؟ در این گزارش می خواهیم شما را به طور دقیق با قالب سایت آشنا کرده و بگوییم مزایای قالب اختصاصی چیست و شما چگونه می توانید از این قالب ها برای پیش برد اهداف کاری خود استفاده کنید.
 
قالب اختصاصی سایت چیست؟
شما اگر یک کارفرما باشید و بخواهید صفر تا صد طراحی سایت را خود تعیین کنید، می توانید طراح سایتی را به کار بگیرید که بر اساس خواسته های شما عمل کند و سایتی ویژه و اختصاصی برایتان طراحی کند. شما در این شرایط باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا یک استراتژی اصولی داشته باشید و بر اساس آن از طراح سایت خود بخواهید قالب اختصاصی سایت شما را تدارک ببیند و برایتان شروع به طراحی سایت کند.
 
از سوی دیگر باید این را بدانید شاید تمام خواسته های شما همسو با نیاز و خواست های کاربران نباشد به همین دلیل شما هنگام نوشتن استراتژی باید دقت کنید سایتی که قرار است داشته باشید به گونه ای پیش برود که کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کرده و بدون مشکل به اهداف خود برسند.
 
کد نویسی قالب تفاوت قالب آماده و قالب اختصاصی سایت
 

 

در پاراگراف بالا به این سوال پاسخ دادیم که قالب اختصاصی چیست. اکنون می خواهیم برای شما شرح دهیم که قالب اختصاصی سایت چه تفاوتی با قالب آماده دارد و چه محدودیت ها و مزایایی را به شما تحمیل می کند. ابتدا باید بگوییم که قالب آماده سایت، قالبی است که از پیش طراحی شده و توسط کاربران دنیای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. حتما می دانید قالب های آماده عموما رایگان هستند و یا با هزینه اندکی می توان آن ها را تهیه کرد که محدودیت هایی را نیز برای کاربران خود ایجاد می کنند.
 
پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
شما می توانید این قالب ها را استفاده کرده و اطلاعات، محتواها و مواردی اینچنینی را درون آن قرار دهید. از همین رو است که می توان گفت
 
قالب های آماده محدودیت هایی دارد چون تنها باید افراد بر اساس شرایط قالب، برنامه ریزی کنند و نمی توانند به طور تمام و کمال خواسته های خود را در درون آن قرار دهند.
 
البته لازم است بگوییم قالب آماده انعطاف پذیری هایی هم دارد و گاه همسو با خواست های شما امکان تغییر در خود ایجاد می نماید.
 
در واقع شما برای آن که یک وب سایت داشته باشید، تنها دو راه پیش روی خود می بینید، نخست آن که از قالب های آماده استفاده کرده و با هزینه های بسیار کم یک سایت داشته باشید. دوم آن که از یک طراح سایت بخواهید قالب سایت شما را به شکل کاملا اختصاصی طراحی کرده و متناسب با خواست و نیاز شما هر آن چیزی که می خواهید را برایتان پیاده سازی کند.
 
نکته مهم علاوه بر هزینه های طراحی، زمانی است که شما برای طراحی قالب اختصاصی و استفاده از قالب آماده باید صرف کنید. در واقع شما می توانید به راحتی یک قالب آماده را ظرف مدتی حدود ۲ الی ۳ روز آماده کنید اما یک سایت اختصاصی با قالب منحصر به فرد زمانی به یک سایت تمام و کمال تبدیل می شود که شما با صبوری کامل حداقل یک ماهی را منتظر بمانید.
 
همچنین یکی دیگر از تفاوت های قالب آماده با قالب اختصاصی آن است که هنگام طراحی قالب آماده، شما به دانش فنی بسیار زیادی نیاز ندارید و با کمی تجربه و دانش می توانید به راحتی یک سایت با قالب آماده را ایجاد کنید اما فرآیند طراحی سایت با قالب اختصاصی بسیار متفاوت است. بدین منظور که قالب های اختصاصی نیاز به یک طراح حرفه ای دارند تا برنامه نویسی و کد نویسی بدانند و بتوانند به شکلی کاملا حرفه ای یک قالب اختصاصی را طراحی نمایند.
 
چرا باید از قالب اختصاصی استفاده کرد
در بالا مواردی را برایتان شرح دادیم که احتمالا باعث شده است شما بیشتر به سوی سایت با قالب آماده گرایش پیدا کرده باشید، زمان طراحی اندک، نیاز به دانش و مهارت کم، هزینه های محدود و مواردی از این دست سبب شده است که بسیاری از افراد قالب آماده را به طراحی قالب اختصاصی ترجیح دهند اما باید بگوییم ماجرا تنها به موارد گفته شده ختم نمی شود و دلایل بسیار زیادی وجود دارد که سبب می شود شما را به سمت استفاده از قالب های آماده دعوت کنیم. در ادامه شما را با دلایل مهم استفاده از طراحی قالب اختصاصی آشنا می کنیم تا اگر می خواهید برای طراحی سایت قدمی بردارید، آگاهانه بوده و نتیجه مطلوبی برایتان به همراه داشته باشد.
 
اختصاصی بودن ظاهر و قالب
یکی از مهمترین ویژگی هایی که طراحی قالب اختصاصی به شما می دهد آن است که سایت شما با تمامی سایت هایی که در اینترنت مشاهده می کنید، متفاوت بوده و از هیچ جایی کپی برداری نشده است. در واقع شما یک سایت منحصر به فرد دارید که تماما برای خودتان بوده و کاربرانتان نمونه آن را ندیده اند.
 
سرعت بالا
باید بگوییم سایت هایی که با طراحی قالب اختصاصی شروع به کار کردن، سرعت خیلی خوبی دارند زیرا آنها تنها و تنها برای یک پروژه اختصاص یافته اند و همین امر سبب می شود که با افزایش سرعت سایت رو به رو شوند.
امنیت بالا
یکی از مهمترین نقدهایی که همواره به قالب های آماده می شود آن است که آنها امنیت بالایی ندارند اما نکته بسیار مهم در مورد طراحی قالب اختصاصی آن است که این سایت ها دارای امنیت بسیار خوبی هستند و کمتر با مواردی چون هک رو به رو می شوند.
 
کنترل بر تمامی بخش های سایت
سایت هایی که دارای قالب های اختصاصی هستند این امکان را به صاحبان خود می دهند که بتوانند به طور تمام و کمال بخش های گوناگون وب سایت را کنترل کرده و به شکلی دقیق مدیریت سایت خود را انجام دهند.
 
عدم محدودیت در گسترش سایت
یکی از ویژگی های بسیار خوبی که می توان در خصوص سایت هایی با قالب های اختصاصی عنوان کرد، آن است که این سایت ها امکان گسترش دارند و با هیچ نوع محدودیتی های رو به رو نیستند. در واقع شما می توانید سایت خود را توسعه داده و شرایطی اختصاصی برایش ایجاد نمایید.
بدن ایرانی بازدید : 22 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)
طراحی سایت از جمله شغل ها و حرفه هایی است که امروزه توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. اکثر کسب وکارهایی که راه اندازی شده اند یا قصد شروع به کار را دارند، به دنبال داشتن یک سایت هستند پس آموزش طراحی سایت می تواند یک امتیاز مثبت برای شما در کسب درآمد محسوب شود. قبل از اینکه سراغ مراحل طراحی سایت برویم، میخواهیم مواردی را که لازمه طراحی سایت است، بیان کنیم.
 
در یادگیری مراحل طراحی سایت به چه مواردی نیاز است؟
خیلی از افراد نمی دانند که از کجا باید شروع به یادگیری طراحی سایت کنند. سوالاتی از قبیل چه زبانی را برای طراحی سایت یاد بگیرم؟ از چه ابزارهایی برای طراحی سایت استفاده کنم؟ و… را از ما می پرسند. ما در این قسمت می خواهیم چهار مورد را که لازمه دانستن طراحی سایت است، در اختیار شما قرار دهیم.
یادگیری زبان HTML
HTML مخفف کلمه Hyper Text Markup Language بوده، که به زبان نشانه گذاری ابر متن معروف است. این زبان نشانه گذاری، اولین چیزی محسوب می شود که در یادگیری مراحل طراحی سایت می تواند به شما کمک کند.
 
زبان HTML در ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این زبان از تگ ها استفاده می کنند و کارایی تگ ها این است که مشخص کنند در صفحات وب سایت از چه عناصری استفاده شود.
 
با استفاده از زبان HTML می توانید یک چهارچوب کلی برای صفحه وب بسازید. دانستن این زبان به تنهایی نمی تواند به شما در طراحی سایت کمک کند، چرا که نسخه های قدیمی آن منسوخ شده و یادگیری نسخه های جدید آن ملزوم به دانستن زبان های دیگری است که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.
یادگیری زبان CSS
CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets و به معنی برگه های آبشاری است. CSS به عنوان یک مکمل برای HTML به حساب می آید، چراکه می تواند تمام کمبود ها و ضعف های آن را بر طرف کند.
 
CSS یک زبان نشانه گذاری بوده که ساختار صفحات وب از جمله خصوصیاتی مثل رنگ ها،سایز ها، فونت ها، ابعاد، نحوه چیدمان عناصر و … مشخص می کند. CSS و HTML به شما کمک می نماید تا ظاهر سایتتان را به طور کامل بسازید. این دو زبان شما را قادر به ساختن سایت های استاتیک می کند.
 
یادگیری زبان Javascript
جاوا اسکریپت زبانی سطح بالا به حساب می آید که برای سایت های داینامیک و تعاملی مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان از شیوه های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کند. همچنین از جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی سمت سرور، اپلیکیشن های موبایل، بازی و … می توان استفاده کرد. یادگیری این زبان ممکن است در ابتدا پیچیده و سخت به نظر برسد ولی بهتر است به عنوان یک بازی با آن برخورد کنید و خودتان را درگیرش نمایید تا بتوانید در آن ماهر شوید.
 
یادگیری JQuery
با استفاده از JQuery می توانید راحت تر کد نویسی کنید، چراکه جی کوئری به عنوان کتابخانه Javascript در نظر گرفته می شود. همچنین می تواند به شما کند تا سرعتتان در برنامه نویسی افزایش یافته و با استفاده از انیمیشن ها و پیشفرض هایی که در آن وجود دارد، می توانید طراحی هایی زبیا و جذاب داشته باشید.
 
برنامه نویسان وب به دو دسته تقسیم می شوند: برنامه نویسان سمت کاربر که وظیفه آنها طراحی ظاهری سایت است و برنامه نویسان سمت سرور، افرادی هستند که می توانند منطق سایت ها را پیاده سازی می کنند. یادگیری هر دو آنها شما را به یک Full Stack تبدیل می نماید.
 
 

بدن ایرانی بازدید : 79 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

در تفلیس بازرگان جوانی بود که در فروشگاه‌ های خود، صنایع دستی و هنرهای بومی گرجستان را می فروخت. با وجود داشتن ۳ شعبه در تفلیس، او رویای بزرگتری در سر داشت و مایل بود به مردمی از سرتاسر جهان کالای خود را عرضه دارد. بنابراین تمام مغازه‌ها و سرمایه‌های خود را جمع کرد و رهسپار عروس شهرهای جهان یعنی پاریس گردید. او مطمئن بود بقدری مسافر از سراسر جهان به آنجا می آیند که اگر فروشگاه خود را در نقطه ی مناسبی از پاریس بنا کند، قادر خواهد بود به رویای خود جامه ی عمل بپوشاند. طی ۱۸ ماه، بازرگان جوان ۳ بار مکان فروشگاه خود را تغییر داد اما نتایج راضی کننده نبود و او گمان می کرد هنوز پرتردد‌ترین جای پاریس را پیدا نکرده است.

خسته از همه ی زیان هایی که برای جابجایی و نصب ویترین مغازه‌های خود متحمل شده بود، روزی یک قرار مشاوره با یکی از بزرگ‌ترین هتلداران فرانسه گذاشت. به باور جوان، این مرد که در سراسر فرانسه و نقاط مختلف پاریس سال‌ها هتل دار بوده، می توانست او را در انتخاب بهترین و پر ترددترین جای پاریس، یاری کند.
وقتی جوان شرح حال مختصری از خواسته ی خود و آنچه در این مدت هزینه کرده بود و نتایجی که به دست آورده بود را به تاجر بزرگ ارزانی داشت، تاجر به او گفت: درنظر گرفته شود، حتی از آنچه پیش از این به شما گفتیم نیز پرسود‌تر خواهد بود. می پرسید چرا؟ فکر می کنید مخاطبان شما در صورت داشت یک وب سایت اختصاصی چند نفر خواهند بود؟ بازرگان جوان بهت زده از سر میز برخاست و درحالی که شرم زده و شتابان از اتاق خارج می شد، گفت: "فروشگاه من هنوز وب سایت ندارد!"
حکایت بالا، حکایت قابل تاملی است برای توجه به اهمیت وب سایت و کسانی که هنوز برای کسب و کار خود دست به طراحی وب سایت نزده اند.
 
چرا داشتن وبسایت از نون شب واجب تره؟
تصور کنید این امکان به شما داده می شد که در یکی از مجلل‌ترین و پر تردد‌ترین مجتمع‌های تجاری تهران، یک شعبه برای کسب و کار تان راه اندازی کنید و در آن، محصولات یا خدمات خود را عرضه کنید. و تمام این امکانات بی نظیر با هزینه‌ای بسیار اندک امکان پذیر بود. خب، بهتر از این چه چیزی میخواستید؟! مثلا آیا دوست داشتید مغازه ی شما شبیه هیچ کدام از هم صنفان شما نباشد؟! آیا مایل بودید درصورت ورود به مجتمع فروشگاه شما جزو نخستین فروشگاه‌ها باشد؟! بسیار خوب، شما چنین امکانی را همین حالا نیز دارید! ایجاد یک وب سایت رسمی و مستقل، درصورتی که برای آن برنامه ریزی دقیق و صحیحی درنظر گرفته شود، حتی از آنچه پیش از این به شما گفتیم نیز پرسود‌تر خواهد بود. می پرسید چرا؟
فکر می کنید مخاطبان شما در صورت داشتن یک وب سایت اختصاصی چند نفر خواهند بود؟ آیا می دانید که از ۸۲ میلیون نفر ایرانی، ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اینترنت استفاده می کنند؟! آیا می دانستید ۴۷ میلیون ایرانی همچنین به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند؟!
 
بگذارید سوال بسیار مهمی را مطرح کنیم: فکر می کنید گردش سرمایه ی سالانه که به صورت اینترنتی انجام می‌شود چه مقدار است؟
طبق آمار رسمی بانک مرکزی، در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۳۸ هزار میلیارد تومان خرید و فروش اینترنتی صورت گرفته است!
اجازه دهید سوال مهم تری از شما بپرسیم و می خواهیم که خوب به آن فکر کنید: سهم شما از این بازار عظیم، چند ریال بوده است؟ چه مقدار از دارایی تان را در این بازار وسیع و گسترده سرمایه گذاری کرده اید؟! به نظر شما زمان آن نرسیده تا در این مجتمع بزرگ، مجلل و پر تردد، یکی از منحصر بفرد‌ترین مغازه‌ها را ازآن خود کنید؟!
نکته ی مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که داشتن صفحه در شبکه‌های اجتماعی، با داشتن یک وب سایت بسیار متفاوت است! داشتن صفحات اجتماعی در فضای مجازی قطعا لازم است اما به هیچ عنوان کافی نیست. در واقع تمامی آن صفحات، باید درگاهی برای معرفی کسب و کار شما و سوق دادن مشتریان احتمالی، به سوی وب سایت شماست. در حقیقت، محل اصلی رویداد تبدیل مخاطب به مشتری، در بیشتر مواقع، در وب سایت شما اتفاق می افتد. بنابراین داشتن یک وب سایت رسمی را با داشتن صفحه در فضای مجازی اشتباه نگیرید
 
اختلاف عجیب قیمت بابت طراحی سایت علتش چیه؟
پیش از این، اهمیت داشتن وب سایت را باهم مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که باید سهمی شایسته از این بازار ۱۳۸هزار میلیارد تومانی در ایران را ازآن خود کنیم. اما حال، آنچه که مهم است بدانیم این است که داشتن یک وب سایت، به مراتب بیش از داشتن یک فروشگاه به تخصص و هوشمندی نیاز دارد. زیرا اصول طراحی سایت، به مراتب حساس‌تر از زدن یک مغازه یا دفتر کار است.
ارائه‌ی نشانی وب سایت شما به مشتریان فعلی، نشان دهنده ی رسمیت کسب و کارتان است و به آن اعتبار می بخشد. اما اینکه مشتریان با ورود به آن نشانی، با چه سطح کیفیتی از طراحی وب سایت قرار است روبرو شوند، بخش مهم‌تر ماجراست. در واقع طراحی سایت، مجموعه‌ای گسترده از برنامه ریزی‌های روال کلی سایت، برنامه ریزی مکان کلیک‌ها و چگونگی استفاده از منوهای در دسترس، و همچنین کد گذاری تمامی این موارد به علاوه ی نحوه ی مدیریت محتوا و در نهایت طراحی گرافیکی و ظاهری تمامی این برنامه ریزی‌ها را شامل می‌شود. مطمئن باشید برای طراحی یک وب سایت عالی، نیاز به تیمی متخصص خواهید داشت. مگر آن که بتوانید به پرسش‌های زیر پاسخی روشن و دقیق بدهید:
آیا می دانید دقیقا چه می خواهید؟ این که بدنه و ساختار وب سایت تان، چگونه در برگیرنده ی تمام نیاز‌های شما باشد؟
آیا درباره ی اصول رابط کاربری (UI) و تجربه ی کاربری (UX) یا همان طراحی ‌های کاربرمحور چیزی می دانید؟ اینکه چگونه یک وب سایت مورد توجه کاربران قرار میگیرد و سایت‌های معتبر در طراحی خود از چه متدهایی پیروی می کنند؟ آیا می دانید چگونه می توانید با طراحی اصولی سایت بر پایه ی این دو شاخصه (UI و UX) ، می‌توانید کاربران را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید؟
آیا چیزی از استانداردهای بین المللی طراحی وب سایت می دانید؟
آیا می دانید که سئو کردن وب سایت از همان آغاز پیکره بندی ابتدایی باید مورد توجه قرار گیرد؟ و بدین وسیله است که شما در صف اول موتور جست و جوی گوگل خواهید بود؟
آیا می دانید تامین امنیت یک وب سایت از مهم‌ترین بخش‌های طراحی وب، از چه اصولی پیروی می کند؟ و تمام بانک اطلاعاتی کسب و کار شما باید با این اصول مورد حفاظت قرارگیرد؟
آیا می دانید چه محتواهایی باید در وب سایت تان قرار بگیرند تا بازدیدکنندگان به مراتب به وب سایت شما سر بزنند و در ادامه مشتری شما باشند؟
آیا از اصول حاکم بر تولید محتوا و دسته بندی صحیح آن در طراحی سایت آگاهی دارید؟ نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا در تمامی این زمینه‌ها به شما کمک کنیم! به شما اطمینان می دهیم که پاسخ تمام این پرسش‌ها را به درستی می دانیم! تیم طراحی پنتاما برای همین هدف (یعنی کمک به شما در طراحی یک وب سایت همه چیز تمام) گرد هم آمده اند.
این روزها داشتن یک وب سایت کار بسیار ساده‌ ای است اما داشتن یک وب سایت که موفق، پر بازدید و مورد توجه کاربران باشد، هرروز دشواتر می‌شود. رعایت اصول طراحی وب سایت، خود یک مسئله ی گسترده و قابل بحث است که می توان در یک مقاله به طور مفصل به آن پرداخت. اما این نکته را باید بدانید که هرچه کار طراحی وب سایت با روی کار آمدن نرم افزارهای جدید، آسان‌تر می‌شود، اهمیت تخصص گرایی در طراحی وب نیز افزایش می یابد. شما باید این را بدانید که طراحی وب سایت، به نوعی شبیه ساختن ساختمانی تجاری است. باید نیازهای شما کشف، طبقه بندی و سپس طراحی شوند. از پیِ ساختمان این وب سایت تا نمای بیرونی آن، نیاز به ایده و اجرایی تخصصی دارد. همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی وب سایت بهینه سازی سئوی سایت است که باعث می‌شود وب سایت شما در جست و جوهای مربوطه در موتور‌های جست و جو، در رتبه‌های اول قرار گیرد. تعداد بازدید از شعبه ی آنلاین کسب و کار شما، و همچنین احساس خوب کاربر (که در اینجا مشتری نیز قلمداد می‌شود) همگی وابسته به اصول UI و UX است. و اینکه مختصصان طراحی وب سایت شما تا چه اندازه از این اصول پیروی کرده باشند.
سایت شما باید از لحاظ Google Page Speed نمره ی قابل قبولی کسب کند. همچنین شما مایل هستید که وب سایت شما در گجت‌های مختلف (مثل موبایل، لپ تاپ، تبلت و...) به طور کامل، درست و بهینه نمایش داده شود. همه و همه ی این نکات، دلایلی است که باعث می‌شود به شما توصیه کنیم از تیمی متخصص در زمینه ی طراحی وب سایت کمک بگیرید.
 
 

بدن ایرانی بازدید : 39 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (1)

ماهی به طور کلی  برای سلامتی خوب  است چون یک منبع بزرگ از پروتئین است و نیزاز  مواد غذایی  است که دارای چربی بسیار کمتری است اما پر از مواد مغذی است. خوردن ماهی بهترین راه برای کاهش وزن یا  حداقل حفظ تناسب اندام است . اگر خوردن ماهی را دوست ندارید و در عین حال می خواهید تمام مواد مغذی ماهی ، در بدنتان وجود داشته باشد سعی کنید مصرف مکمل های روغن ماهی با رژیم غذایی منظم  را فراموش نکنید. مکمل های روغن ماهی یا به صورت روغن و یا به صورت کپسول است که روش بسیار خوبی برای مکمل رژیم غذایی است و فواید زیادی دارد. در اینجا برخی از مزایای شگفت انگیز  مکمل های روغن ماهی را بیان میکنیم

خواص روغن ماهی نه تنها سرشار از اسیدهای چرب ضروری و لازم برای بدن و مفید برای حفظ سلامت قلب است بلکه هم چنین به بهبود اختلالات و مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلال دو قطبی و شیزوفرنی کمک می‌کند.

در این مقاله به خواص روغن ماهی برای بهبود سلامتی تمام افراد در گروه‌های سنی مختلف ارائه شده که عبارتند از:
– پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی؛ روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد.
– پیشگیری از سرطان؛ روغن ماهی در پیشگیری از سه نوع سرطان شایع شامل سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات مفید است. امگا -۳ در واقع از تبدیل شدن سلولهای سالم و طبیعی به سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیرعادی سلولی می‌شود.
– تنظیم کلسترول؛ یکی از خواص مهم و اصلی روغن ماهی این است که به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند. وجود اسیدهای چرب EPA و DPA‌ در اکثر مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش مهمی دارد.
– با روغن ماهی، لاغر شوید؛ مصرف ماهی به درمان فشار خون بالا و چاقی کمک می‌کند. بر اساس یک مطالعه تخصصی در استرالیا، یک رژیم غذایی برای کاهش وزن اگر با مصرف مرتب مقدار مشخصی از ماهی همراه باشد بسیار موثرتر و موفق‌تر خواهد بود.
– درمان آرتریت (التهاب مفصلی)؛ روغن ماهی هم چنین برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.
– سلامت چشم‌ها؛ مصرف اسید چرب امگا -۳ از چشم‌ها در برابرعارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم جلوگیری می‌کند و همچنین خطر بروز سندرم خشکی چشم را کاهش می‌دهد.
– پیشگیری از اختلالات روانی؛ شماری از مطالعات پزشکی نشان داده است که مصرف روغن ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و حتی شیزوفرنی کمک می‌کند.
– سلامت پوست و مو؛‌ امگا – ۳ به حفظ رطوبت در سلول‌های پوستی، تولید ماده مفید کلاژن و برطرف کردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند و در نهایت موجب حفظ جوانی و شادابی در چهره می‌شود. در عین حال محتوای پروتئینی موجود در روغن ماهی به رشد موها و حفظ سلامت و تقویت آنها کمک می‌کند.
– مقابله با فشار خون بالا؛ امگا -۳ دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است به همین سبب در کاهش فشار خون نقش دارد.
– مقابله با آسم؛ روغن ماهی در بهبود مشکلات تنفسی نظیر آسم، بسیار تاثیرگذار است. این مکمل سودمند به کاهش حملات آسمی و تنفسی آسانتر کمک می‌کند.
– کمک به درمان ایدز؛ مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان برنامه علوم تغذیه‌ای در لزینگتون ثابت کرده است که روغن ماهی با کاهش سطح تری گلیسیرید خون حتی در درمان ایدز نیز نقش موثر و مفیدی ایفا می‌کند.
-سلامت ناخن‌ها؛ مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود بافت و سلامت ناخن‌ها نیز کمک می‌کند و از این رو می‌توان از آن در تولید ترکیبات تقویت کننده ناخن‌ها استفاده کرد.
– سلامت استخوانها؛ امگا -۳ موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوانها و بافتهای اطراف آن کمک می‌کند.
– از خواص روغن ماهی در بهبود افسردگی؛ افراد مبتلا به افسردگی اغلب با کاهش سطح اسید چرب EPA مواجه هستند. به این ترتیب روغن ماهی برای بهبود حال بیماران افسرده نیز مفید است.
– بارداری سالم؛ از آنجا که اسید چرب DHA ‌موجود در روغن ماهی برای رشد چشم‌ها و مغز جنین مفید است لذا مصرف روغن ماهی برای زنان باردار نیز توصیه می‌شود. روغن ماهی از تولد زودرس یا تولد نوزاد زیر وزن طبیعی و نیز از سقط جنین جلوگیری می‌کند.
– تاثیر ضد التهابی؛ روغن ماهی نقش موثری در کاهش التهاب در خون و بافت‌ها دارد. این مکمل برای بهبود اختلالات گوارشی، سندرم روده کوتاه و بیماریهای التهابی مزمن مفید است.
– سلامت مغز و سیستم اعصاب؛ مصرف این مکمل به بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و قدرت استدلال و تقویت قدرت تمرکز کمک می‌کند. روغن ماهی جریان خون را بهبود می‌بخشد و حتی روی هورمونها و سیستم ایمنی بدن نیز تاثیرگذار است که در نهایت روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد.
– حفاظت در برابر دیابت نوع دوم؛ التهاب در سلول‌های چربی منجر به بروز مقاومت انسولینی و در نهایت موجب ابتلا به دیابت نوع دوم می‌شود. پزشکان تاکید دارند که روغن ماهی مانع از بروز التهاب در سلولهای چربی می‌شود و در نتیجه در پیشگیری از دیابت نوع دوم نقش دارد.
– مقابله با آکنه؛ روغن ماهی حتی برای کاهش آکنه نیز مفید است چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غدد چربی در پیاز مو تاثیر می‌گذارد.
– بهبود خلق؛ روغن ماهی علاوه بر کاهش افسردگی باعث تنظیم نوسانات خلقی شده و به بهبود خلق و افزایش روحیه کمک می‌کند.
شاید ماهی ، جزو غذاهای محبوب در لیست غذایی بسیاری از مردم نباشد. به این دلیل و
همچنین نگرانی از وجود آلودگی‌های جیوه در ماهی ، اغلب کپسول‌های روغن ماهی به
عنوان منبع جانشین اسیدهای چرب امگا-۳ در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بدن ایرانی بازدید : 33 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)
این اشتباهات ورزشی را هرگز انجام ندهید ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ 25بازدیدورزش و تناسب اندام
آیا شما هم از رژیم غذایی بد و اشتباهات ورزشی رنج می برید؟ برخی از عادت های تناسب اندام وحشتناک هستند. آیا شما نیز هر شب یک پیتزای بزرگ می خورید و ورزش هم نمی کنید؟ ممکن است متوجه شوید که این حرکات نامطلوب جلوی پیشرفت شما را می گیرند. اما نگران نباشید. ما در این زمینه با متخصصان مشورت کرده ایم و به شما می گوییم چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.
 
آیا قبل و یا بعد از ورزش، حرکات کششی انجام نمی دهید؟کوین گری- مربی بدنسازی باشگاه بادی اسپیس فیتنس در نیویورک- می گوید: اگر گاه گاهی آن هم برای مدتی کم به باشگاه می روید اشکالی ندارد، فقط حرکات کششی را فراموش نکنید. کشش های دینامیک صحیح قبل از تمرین، ماهیچه های شما را فعال می کند، کمک می کند کارآمدتر باشید و خطر آسیب به بدنتان را کاهش می دهد. حرکات کششی پس از تمرین ورزشی نیز به ماهیچه های شما استراحت می دهد و به پروسه ی ریکاوری در بدنتان کمک می کند.
 
اگر تنها برای یکی از آنها وقت دارید، گرم کردن را ترجیح دهید (حرکات کششی پیش از ورزش). آهسته بدوید تا عضله های چهار سر ران شما شل شود و آهسته راه بروید تا عضله های سرین و همسترینگ شما فعال شوند. گری می گوید: بهتر است این حرکات را ۸ تا ۱۲ مرتبه تکرار کنید.
 
آیا در طول تمرین های ورزشی آب نمی نوشید؟آیا در انجام حرکات ورزشی بیش از حد به خود سختی می دهید؟این کار را نکنید.
 
هیچ دلیلی برای فشار آوردن به خودتان وجود ندارد و این کار از اشتباهات ورزشی است. اگر تصور می کنید در صورتی که چند روز به باشگاه نروید، دیگر نمی توانید دمبل های خود را بلند کنید کاملا غلط است. تنها کافیست اجازه ندهید یک هفته ورزش نکردن به دو یا سه هفته تبدیل شود. دو هفته زمان خوبی برای تصمیم گیری در مورد پیشرفت و یا پسرفت شما می باشد. اگر به مدت ۴ هفته به ورزش کردن ادامه ندهید، قدرتتان کاهش می یابد و دچار توده ی عضلانی می شوید.
 
حتی اگر به طور مرتب نمی توانید باشگاه بروید، می توانید ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در اتاق پذیرایی خود و یا با یک ویدئوی
آنلاین ورزش کنید.

 

بدن ایرانی بازدید : 20 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)
داشتن عضله جلو بازو زیبا و حجیم به همگان نشان میدهید که شما یک بدنساز هستید اما این بدان معنی نیست که برای تبدیل شدن به یک بدنساز ماهر باید فقط برنامه تمرینی جلوبازوهای بزرگ و حجیم داشته باشید، درست است که داشتن عضلات جلوبازوی حجیم زیبایی خاصی به بدن شما میدهد، اما اگر بین سایز عضلات جلو بازوی شما و سایز سایر عضلات بدن مخصوصا سینه و سرشانه ها تناسب کافی نباشد نه تنها بدن شما را زیبا نشان نخواهد داد بلکه باعث خواهد مایه تمسخر دیگران شوید
 
در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را برای ساختن عضلات جلوبازوی حجیم تر بیان کنیم اما فراموش نکنید که زیبای در حجم بیشتر نیست بلکه در تناسب بین کل عضلات بدن میباشد.در مقدمه یه تعریف کلی از عضله بازو میگم برنامه تمرینی جلو بازو عضله ایست که از یک سمت به عضلات سرشانه وصل شده است و دیگر ان تا قسمت مفصل ارنج ادامه پیدا کرده است جلو بازو رادر زبان انگلیسیbicep میگن bicep تشکیل شده است از bi یعنی دو و cep به معنای سر می باشد که میتوان انرا عضله دوسر نامید که خود این عضله هم از چهار بخش تشکیل شده است قسمت داخلی قسمت خارجی که این قسمت ضخامت بازو را تشکیل می دهد و طول جلو بازو بعلاوه ارتفاع آن .
 
 
 
انجام دادن تمرینات مختلف و با زوایای متفاوت باعث میشه بسته به نوع تمرین فشار هم تغییر کند .
 
برای مثال اگر بخواهید قسمت داخلی جلو بازو تحت فشار قراربگیرد باید تمرین جلو بازو هالتر ایستاده دست باز را انجام دهید و برای اینکه قسمت خارجی جلو بازو تحت فشار قرار بگیرد جلو بازو هالتر دست جمع را انجام دهید.
 
چطور حرکات مربوط به جلو بازو را صحیح انجام دهید؟
 
یکی از نکات بسیار مهم در موقع برنامه تمرینی جلو بازو اینست که دقیقا عضله بازو درگیر باشد فقط از این عضله برای انجام حرکت کمک گرفته شود و این مطلب به نظرتان عادی است ولی اکثر افراد در اکثر مواقع در انجام حرکت جلو بازو از عضلات سرشانه پشت و ساعد کمک میگیرند .
 
کلید انجام حرکات صحیح در اینست که قسمت بالای بازو ثابت باشد و فقط دست از ارنج خم وراست شود حال میخواهید در حالت ایستاده باشد و خواه در حالت نشسته و یا حرکت را با دمبل انجام دهید و یا اینکه با هالتر باشد .

 

بدن ایرانی بازدید : 38 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)

ال آرژنین چیست؟ آمینو اسید عضله ساز

از چه منابعی تامین می شود؟ آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری است {آرژنین سازنده بلوک پروتئنی است که باعث اتساع عروق می شود}
وهم اکنون می دانیم که ارژنین ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید است.

 

آرژنین در بدنسازی جزء ان دسته از امینو اسیدهاست که بدن قادر به ساختن آن به صورت طبیعی نیست و باید مقدار مورد نیازش را از خارج تامین کند به همین دلیل بسیار مهم است که دقت کنیم تا وعده های غذایی غنی از آرژنین باشند.

آرژنین در آجیل و دانه های روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت می شود.همچنین می توان مقداری آرژنین در شکلات و کشمش نیز پیدا نمود.

آرژنین در بدنسازی چه وظیفه ای در بدن به عهده می گیرد وتحقیقات دانشمندان چه مدارکی را در حمایت از این آ مینو اسید ارائه می دهد؟

آرژنین برای به انجام رسیدن بسیاری از پروسه های مربوط به فیز یو لوژی عضلات ضروری است.

این پروسه ها شامل ترشح هورمون ها افزایش تولید هورمون رشد پاکسازی و دفع سموم تولید شده در بدن و سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض.

به دلیل این که آ رژنین ماده اولیه و تشکیل دهنده نیتریک اکسید است:اغلب به منظور تقویت قوای جنسی نیز استفاده می شود.

مکمل های حاوی آرژنین در بدنسازی به سبب اینکه آرژنین توانایی تولید نیتریک اکسید را دارد در بین مردم رواج یافته اند و همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی رادیکالهای آزاد از خون،بهبود عملکرد سیگنال های سلول های عضلانی،رها سازی هورمون رشد،حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.
بدنسازان باید به دلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف می افتد باعث میشود تا بدن ظاهری نرم و پف آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد بر آمدگی به نظر برسند. حفظ نیتروژن بوسیله مصرف نیتروژن مسئله ای است که بین بدنسازان و دانشمندان مورد توافق است.همچنین اعتقاد بر این است که آرژنین قطعا برای رشد مؤثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین است.

چه آفرادی به آرژنین نیاز دارند و چه مقدار از آن کمبود محسوب میشود:
هر کسی .افرادی که بیشترین میزان نیاز را به آرژنین در بدنسازی دارند؛نوجوانان ، بچه های کمتر از هفت سال ،قهرمانان ،اشخاصی که سعی دارند وزن خود را کاهش دهند و افراد مسن.
در افراد بزرگسال ،آرژنین یک آمینو اسید غیر ضروری محسوب میشود.برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک آمینو اسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب میشود.افرادی که دچار آسیبدیدگی هستند نیز میتوانند از فواید مکملهی حاوی آرژنین بهره مند گردند زیرا کمبود آرژنین در بدن زمانی که برای ترمیم جراحت نیاز است را افزایش میدهد.

کسانی که نظر به فوائد جنسی آرژنین دارند نیز میتوانند از خاصیت اتساع عروق آن بهره مند گردند.آرژنین باعث افزایش قطر و ضخامت عروق خونی میشود که دبه موجب آن در هنگام کشش و انقیاض خون بیشتری وارد عضلات میشود.و به همین دلیل همچنین پمپاژ خون و خون رسانی به عضلات را افزایش میدهد و باعث ایجاد دم عضلانی بیشتر در حین تمرین میشود

وجود آرژنین باعث افزایش بازده تمرینات سخت بدنسازان میشود.مکمل های حاوی آرژنین میتوانند سطح سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهند،در نتیجه بدنسازان میتوانند سخت تر تمرین کنند و نگران تاثیرات محدود کننده ء این نوع تمرین و تمرین زدگی که پیامد احتمالی آن است بر سیستم ایمنی بدنشان نباشند.

بدنسازانی که دوره های مصرف دارو های آندروژنی و استروئید های آنابولیک را قطع میکنندنیز میتوانند از مصرف آرژنین سود ببرند.

آرژنین قادر است تا سطح هورمون رشد را در بدن افزایش دهد و اینکار را از طریق تقویت اکسیژن مایع و پشتیبانی از فشار خون سالم انجام میدهد.به همین دلیل مکمل آرژنین میتواند برای اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید واقع شود.

چه میزان از این مکل باید مصرف شود و آیا اثر جانبی نیز در پی دارد؟

افرادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی و روانی دارندباید با پزشک معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.
با هیچ نوع آمینو اسیدی امکان “اور دز”(مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد .مصرف خیلی زیاد آرژنین در بدنسازی میتواند منجر به اسهال ،ضعف و سستی و حالت تهوع شود.
هنوز دوز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

یک دوز خفیف برای مدت یک هفته در نظر بگیرید ،اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود آن به حد اکثر و ا ثرات جانبی آن به حد اقل باشد.با دوبار افزایش میزان مصرف میتوانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید(۳-۹ گرم)این روش شبیه شیوه ای است که برخی از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی میکنند مورد استفاده قرار میدهند.
اغلب پودر های پروتئینی موجود در فروشگاه ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت میشوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن میکنید نشان دهید.
در هر صورت دوز متوسط روزانه برای آرژنین ۵ الی ۱۰ گرم در طی روز میباشد که باید در وعده های منقسم مصرف شود و بهترین زمانها برای مصرف آرژنین صبح ناشتا ، نیم ساعت قبل تمرین و قبل خواب میباشد.

بدن ایرانی  بدنسازی

http://badaneirani.com/arginine-in-bodybuilding/

بدن ایرانی بازدید : 33 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)

 مطلبی در مورد ورزش در تابستان و این نکات مهم ارائه شده است ، 

ورزش در تابستان و این نکات مهم
,ورزش در تابستان و این نکات مهم,آب خوردن برای  ورزش کردن در طول تابستان و در تابستان صبح ورزش کنید, 
تمرین کردن در گرما می‌تواند آزار‌دهنده باشد. نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید. در این راهنما خواهید خواند که چطور می‌توانید به بهترین شکل در گرما تمرین کنید.
تابستان زمان خوبی برای بیرون رفتن و خوش گذراندن در بیرون از خانه است. همچنین فصلی است که خیلی‌ها سخت تمرین می‌کنند، فصلی است که باید کلی وزنتان پایین بیاید. اما مشکلی که وجود دارد این است که با وجود گرما ورزش کردن برای شما سخت می‌شود. بیایید ببینیم چطور باید بر آن غلبه کنیم…
 
زمان روز خیلی مهم است
پیشنهاد می‌کنیم که در طول تابستان، صبح زود ورزش کنید. در سراسر تابستان، صبح‌ها بسیار دلپذیرند، چرا که گرما در پایین‌ترین حدش قرار دارد. بعلاوه بیرون رفتن برای دویدن در ساعات ۶ یا ۷ صبح، کاملا ایده آل است.
همچنین در مواردی که فرصت ورزش کردن در صبح را ندارید، اواخر عصر نیز زمان مناسبی برای ورزش کردن است.
 
لباس آزاد بپوشید
هنگامی که لباس‌هایی سبک و آزاد به تن کنید، لباستان به بازتاب آفتاب کمک خواهد کرد و تمرین برایتان آسان‌تر خواهد شد. پارچه‌های نخی را انتخاب کنید، چرا که بهتر از انواع دیگر عرق را جذب می‌کنند. می‌توانید شلوارک‌هایی سبک به پا کنید تا هنگام ورجه وورجه راحتی بیشتری داشته باشید.
 
کرم ضد آفتاب فراموش نشود
همیشه ضد آفتاب بزنید، مهم هم نیست چه زمانی از روز باشد. کرم ضد آفتاب از شما در برابر اشعه‌های ماورای بنفش خورشید، که بیشترین لطمه را به پوست وارد می‌سازند محافظت خواهد کرد.
 
به اندازه‌ی کافی آب بنوشید
راه دیگر برای مقابله با گرما و بهتر ورزش در تابستان، این است که به اندازه‌ی کافی آب و مایعات بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند. از آنجایی که بدن شما در تمرینات تابستانی‌تان، کلی عرق خواهد کرد، نباید به مصرف کافی آب بی توجهی کنید.
بدن ایرانی بازدید : 37 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)

 گلوتامین را می توان فراوان ترین اسید آمینه موجود در عضلات اسکلتی بدن آدمی دانست.


به جرات می توان ادعا کرد که بیش از ۶۱ درصد از کل اسید آمینه های موجود در عضلات اسکلتی از نوع گلوتامین می باشد.

گفته می شود زمانی که به تمرینات شدید و طاقت فرسا می پردازید از میزان گلوتامین در بدنساری موجود در عضلات و حتی کل بدن کاسته شده و همین مسئله نیز با افت محسوس قدرت بدنی و ضعف عمومی و با به تاخیر افتادن ریکاوری همراه می شود.
گلوتامین چیست و عملکرد آن چگونه است

 

محققین به این نتیجه رسیده اند که در حالت عادی ۶ روز زمان لازم است تا بدن شما بتواند گلوتامین مصرف شده در عضلات را جایگزین کند.

در مورد تاثیر گلوتامین در بدنسازی در فرایند عضله سازی و سنتز پروتئین در بافت های عضلانی پیشتر نیز توضیح داده ایم. اما با این وجود باید به عرض برسانم که تحقیقات انجام شده در مورد گلوتامین به وضوح نشان داده است این اسید آمینه به راحتی قادر است تا عضلات را از گزند تجزیه شدن پروتئین در امان نگه داشته و پدیده مخرب آتروفی عضلات را به خوبی مهار کند.
این اسید آمینه که به شکل مکمل نیز تهیه و عرضه می شود در افزایش حجم سلول ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی را ایفا کرده و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی نیز دارد.

گفته می شود که گلوتامین چیست 
تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن نیز داشته است.

لازم به توضیح نیست که تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همگان روشن و ثابت شده است.
کسانی که با تمرینات سنگین قرابتی دیرینه دارند از این حقیقت مسلم آگاهی کامل دارند که پرداختن مداوم به تمرینات شدید بدنی خواه و ناخواه با پدیده تجزیه شدن پروتئین در عضلات همراه می شود. ورزشکاران این پدیده مخرب را به نام پدیده کاتابولیسم می شناسند.

گفته می شود که مصرف مقادیر کافی از این اسید آمینه امکان و احتمال بروز این پدیده در بدن ورزشکاران رشته های قدرتی را به حداقل ممکن می رساند.
این اسید آمینه مخصوصا برای کسانی که در دوره های کات به سر برده و یا به قصد کم کردن از میزان چربی زاید در بدن خود تمرین کرده و یا در رژیم های چربی سوزی به سر می برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که ورزشکاران قصد کم کردن از وزن خود را داشته و در عین حال نیز نگران از دست رفتن حجم عضلانی باشند این اسید آمینه برای آنان حکم طلا و کیمیا را پیدا می کند.
بدن شما برای کارکرد طبیعی خود نیاز به این اسید آمینه دارد. زمانی که با تمرین شدید و طاقت فرسایی که دارید بدن را خسته می کنید سیستم ایمنی بدن نیز دچار اختلال شده و ضعیف و ضعیف تر می شود. بدن شما برای تقویت دوباره سیستم ایمنی خود نیاز به وجود مقادیر قابل توجهی از این ماده در بدن دارد.
این اسید آمینه که امروزه به شکل مکمل نیز ساخته شده و در بازار مکمل فروشان نیز عرضه می شود نه تنها منجر به افزایش سنتز پروتئین در عضلات می گردد بلکه از شدت و میزان تجزیه شدن پروتئین در عضلات نیز به نحو مطلوبی کم می کند.
بدنسازان و کسانی که به ورزش های قدرتی می پردازند برای بهره مند شدن از خواص مطلوب این اسید آمینه در بدن باید روزانه ۱۰ الی ۱۵ گرم از این اسید آمینه را مصرف کنند. این مقدار را می توان در ۲ الی ۳ سروینگ مصرف نمود. به این مهم نیز توجه داشته باشید که در کنار مصرف مکمل های حاوی این ماده طبیعی می توان از طریق رژیم روزانه غذایی نیز مقادیر زیادی از این ماده را وارد بدن نمود.
با روشن شدن ارزش و اهمیت گلوتامین در پرورش اندام کمپانی های مکمل سازی از این ماده در ترکیب بسیاری از مکمل های تولیدی خود استفاده کرده اند به طوری که امروزه کمتر مکملی را می توان مثال زد که در فرمول خود این ماده با ارزش طبیعی را نداشته باشد.
گفته می شود که بهترین زمان برای مصرف مکمل های حاوی این اسید آمینه به هنگام صبح، بلافاصله پس از تمرین و وعده قبل از خواب خواهد بود.
این پرسش در اینجا مطرح می شود که آیا مصرف مکمل های حاوی اسید آمینه گلوتامین عوارضی را نیز به دنبال خواهد داشت و یا نه؟
گفته می شود که گلوتامین حتی اگر در صورتی که به شکل و فرم مکمل نیز استفاده شود عوارض جانبی ناگواری را در پی نخواهد داشت. این اسید آمینه به طور طبیعی در بدن آدمی نیز تولید شده و به همین علت نیز بدن با آن سازگاری بیشتری دارد. اما این گفته هرگز به این معنی نیست که در مصرف مکمل های حاوی این اسید آمینه افراط کنید.

در مصرف این مکمل نیز همانند دیگر مکمل ها رعایت حد تعادل را داشته باشید. استفاده از دزهای غیر معقول و سنگین این مکمل ممکن است منجر به بروز دردهای شکمی و اختلال در کارکرد طبیعی دستگاه گوارش گردد.
اسید آمینه گلوتامین را می توان منبع قابل اطمینانی از نیتروژن و کربن دانست که مصرف آن به احیای ذخایر گلوکوز کمک کرده و فرایند سنتز پروتئین در عضلات را تشدید می کند.

این اسید آمینه از فراوان ترین و در عین حال نیز از مهم ترین اسید آمینه های موجود در بافت عضلانی است که در تسریع فرایند ریکاوری و در تشدید فرایند عضله سازی تاثیرات در خور توجهی را از خود نشان می دهد. در این قسمت از مقاله به گوشه ای از خواص و فواید این اسید آمینه در بدن اشاره می کنیم:
• ارتباط گلوتامین با پدیده پروتئین سازی در عضلات از دیر باز به اثبات رسیده است. با مصرف مقادیر کافی از این ماده می توانید از تجزیه شدن پروتیئن در بافت های عضلانی نیز به خوبی پیشگیری کنید.
• گلوتامین به حفظ حجم سلولی کمک کرده و در بهبود و التیام سریع زخم ها و همچنین در تسریع فرایند ریکاوری نقش مهمی را ایفا می کند.
• مصرف مکمل های حاوی این اسید آمینه ذخایر تهی شده این ترکیب در بدن پس از اتمام تمرینات شدید بدنی را دوباره احیا می کند.
• تحقیقات نشان داده است که مصرف گلوتامین کافی در رژیم روزانه غذایی موجب افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن آدمی می شود.
• گفته می شود که مصرف گلوتامین کافی در طول روز در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر واقع می شود. به دلیل اینکه پرداختن به تمرینات سنگین نظیر آنچه که ورزشکاران رشته های قدرتی انجام می دهند موجب تضعیف سیستم ایمنی می شود بنابراین می توان گفت که ورزشکاران رشته های قدرتی بیش از دیگر ورزشکاران نیاز به دریافت این اسید آمینه در رژیم روزانه غذایی خود دارند.
• روده ها که در بدن آدمی وظایف متعدد و مهمی را بر عهره دارند از این ماده به عنوان ماده غذایی با ارزش استفاده کرده و برای تداوم کارکرد طبیعی خود نیاز به دریافت مداوم آن دارند.
• گفته می شود که مصرف مداوم این اسید آمینه در رژیم روزانه غذایی حتی در درمان بیماری های دستگاه گوارش از قبیل زخم معده نیز موثر واقع می شود.
البته این همه نیز بدین معنی نیست که بلافاصله پس از خواندن این مطالب به سراغ مکمل فروش باشگاه خود رفته و سفارش چندین بسته از مکمل های گلوتامین را بدهید. استفاده از غذاهای طبیعی حاوی این اسید آمینه که در مقالات قبلی نیز در این مورد صبحت کرده ایم و در آینده نیز در مورد آن بیشتر گفتگو خواهیم کرد بر مصرف مکمل هایی که اصولا اصلی و یا قلابی بودن آن در بسیاری از موارد بر ما هم پوشیده است ارجحیت دارد.
بدن ایرانی بازدید : 49 یکشنبه 26 شهریور 1396 نظرات (0)

خوردن آب هنگام ورزش درست است یا خیر

نوشیدنی های ورزشی امروز در این پست ،کارشناسان تغدیه، درباره نوشیدن مایعات برای کسانی که ورزش میکنند تو صیه هایی را ارائه کرده اند که باهم میخوانیم

بطور کلی اگر انجام تمرینات ورزشی فردی بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد مطمئنا باید به خوردن آب هنگام ورزش ادامه دهید

.

 چرا خوردن آب هنگام ورزش مهم است؟

گر آب از دست رفته بدن بر اثر تعریق را نتوانیم با نوشیدن مقادیری آب و مایعات تا حدی جبران کنیم منجر به افزایش درجه حرارت بدن شده و در نتیجه فشار وارده بر سیستم قلبی- عروقی افزایش می‌یابد، زیرا قلب مجبور می‌شود بیشتر و تندتر از حد معمول کار کند، غلظت خون زیاد شده و قلب باید تندتر از همیشه کار کرده و در نتیجه ضربان قلب افزایش می‌یابد.

اگر تعریق سبب از بین رفتن ۲ درصد از وزن بدن ‌شود، منجر به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کارآیی بدن حین ورزش کردن می‌شود. زمانی که بدن بر اثر تعریق دچار کم‌آبی می‌شود ورزش کردن سخت‌تر می‌شود و از آنجایی که توان و طاقت فرد کاهش می‌یابد فرد خیلی زود دچار خستگی شده و ادامه ورزش برای او سخت می‌گردد.

در موارد شدیدتر نیز منجر به بروز حالت تهوع و بی‌حالی ناشی از بالا رفتن درجه حرارت بدن و گرمای زیاد می‌شود. برخی می‌گویند می‌توان بدن را عادت داد به اینکه ورزش کند بدون اینکه آب بیشتری بنوشد، زیرا در این صورت بدن، خود را با کم آبی وفق می‌دهد؛ این یک باور غلط و اشتباه می‌باشد، زیرا در این صورت خطر بروز مشکل برای سلامت فرد ورزشکار افزایش می‌یابد و نباید از این مسئله غافل شد.

 چرا هنگام ورزش کردن، عرق می‌کنیم؟

به محض اینکه شروع به ورزش می‌کنیم، مایعات موجود در بدن با عمل تعریق به تدریج کاهش می‌یابد. عرق کردن یکی از عملکردهای مهم و ضروری بدن ایرانی می‌باشد. عرق کردن سبب می‌شود گرمای اضافی که حین ورزش در بدن تولید شده، کاهش یابد و در نتیجه درجه حرارت بدن را در حد تعادل نگه دارد؛ در غیر این صورت افزایش بیش از حد درجه حرارت بدن سبب مرگ ناگهانی می‌گردد. از طرفی میزان از دست رفتن آب بدن علاوه بر درجه حرارت و میزان رطوبت محیط، به شدت و سختی ورزش و همچنین طول مدت ورزش بستگی دارد؛ بنابراین مقدار آبی که بدن در اثر تعریق از دست می‌دهد ممکن است بیش از حد معمول بوده و به ۵۰۰ میلی‌لیتر در ۳۰ دقیقه نیز برسد. عمل تعریق در افراد چاق بیشتر بوده و همچنین برخی از افراد نسبت به سایرین بیشتر عرق می‌کنند.

 علائم هشدار دهنده ناشی از کم آبی بدن علائم اولیه

• احساس بی‌حالی و کم‌ آوردن انرژی

• بروز خستگی زودرس حین ورزش کردن

• احساس گرمای بیش از اندازه • سرخ شدن پوست

• کم شدن حجم ادرار و همچنین تیره رنگ شدن آن

• بروز حالت تهوع اقدامات لازم در صورت بروز چنین علائمی متوقف کردن ورزش و نوشیدن ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر آب یا نوشیدنی‌های ورزشی هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. علائم پیشرفته

• ایجاد سردرد آزار دهنده

• احساس سرگیجه

• احساس تنگی نفس و به سختی نفس کشیدن اقدامات لازم متوقف کردن ورزش و نوشیدن ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر آب هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و معاینه شدن توسط پزشک و یا کارشناس مربوطه. اثرات ناشی از کم‌آبی بدن • افزایش یافتن درجه حرارت بدن

• ورزش کردن سخت و دشوار می‌شود

• افزایش ضربان قلب

• ایجاد سردرد، گرفتگی عضله و بروز حالت تهوع

• کاهش یافتن تمرکز

• کاهش یافتن توانایی فرد در انجام تمرینات ورزشی

• احساس خستگی زودرس و از دست دادن بنیه و نیرو به عضلات خود آبرسانی کنید کم آب شدن بدن نه تنها سبب کاهش توانایی و طاقت ورزشکار می‌شود، بلکه قدرت و استقامت او را نیز کاهش می‌دهد.

محققان در تحقیق انجام شده بر روی ۱۰ ورزشکار جوان وزنه‌بردار دریافتند زمانی که این افراد بدن‌شان دچار کم‌ آبی می‌شد میزان وزنه‌ای که می‌توانستند بلند کنند در مقایسه با زمانی که بدن خود را آبرسانی می‌کردند، بطور چشمگیری کاهش می‌یافت (حدود ۶ کیلوگرم) بنابراین با نوشیدن آب و مایعات کافی حین ورزش کردن علاوه بر آبرسانی بدن، عضلات و ماهیچه‌های خود را نیز آبرسانی و تقویت کنید.

خوردن آب هنگام ورزش

بدن ایرانی بازدید : 28 یکشنبه 26 شهریور 1396 نظرات (0)

متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن، مجموعه‌ای از فرآیندهای بیوشیمیایی است که بدن انسان از آنها برای تبدیل غذا به انرژی استفاده می‌کند. این فرآیندهای متابولیک شامل تنفس، خوردن و هضم غذا، انتقال مواد مغذی به سلول‌ها از طریق خون، استفاده از انرژی توسط ماهیچه‌ها، اعصاب و سلول‌ها و در نهایت از بین بردن مواد زائد از بدن هستند.
متابولیسم چیست
وقتی افرادی که رژیم می‌گیرند، در مورد سوخت و ساز بدن صحبت می‌کنند، معمولا چیزی از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی نمی‌گویند. اغلب افراد از اصطلاح «متابولیسم» برای تعریف نرخ سوزاندن کالری در بدن استفاده می‌کنند. این نرخ، سرعت تبدیل غذا به انرژی (کالری) و سرعت مصرف این انرژی را برای انجام امور روزانه شامل می‌شود. سرعت سوزاندن کالری و انرژی در بدن انسان، شاخص متابولیک نامیده می‌شود.
سوخت و ساز بدن انسان به صورت روزانه و بسته به سطح فعالیت‌های او تغییر می‌کند، اما شاخص متابولیسم پایه نسبتا ثابت باقی می‌ماند. این شاخص به تعداد کالری‌هایی اشاره دارد که بدن شما برای انجام فعالیت‌های حیانی مانند تنفس و گردش خون به آن نیاز دارد. شاخص متابولیسم پایه از مهم‌ترین عوامل موثر بر سوخت و ساز کلی بدن است.
شاخص متابولیسم پایه من چقدر است؟
راه‌های مختلفی برای تعیین سطح شاخص متابولیسم پایه شما وجود دارد. دقیق‌ترین راه برای اندازه‌گیری این شاخص، آزمایش دادن است. برخی از مراکز بهداشتی در ازای دریافت هزینه شاخص متابولیک شما را اندازه‌گیری می‌کنند. اما شما می‌توانید شاخص متابولیسم خود را با استفاده از یک ماشین حساب محاسبه کنید.
اگر به محاسبات ریاضی علاقه دارید، می‌توانید معادله هریس-بندیکت برای محاسبه شاخص متابولیسم پایه خود کمک بگیرید:
در آقایان: شاخص متابولیسم پایه = 88.362 + (13.397× وزن به کیلوگرم) + (4.799 × قد به سانتی‌متر) - (5.677 × سن به سال)
درخانم‌ها: شاخص متابولیسم پایه = 447.593 + (9.247× وزن به کیلوگرم) + (3.098 × قد به سانتی‌متر) - (4.330 × سن به سال)
البته، سوخت و ساز کلی بدن شما به سایر فرآیندهای متابولیک مانند غذا خوردن، ورزش کردن و فعالیت‌های روزانه نیز بستگی دارد.
چرا سوخت و ساز بدن من کند است؟
سوخت و ساز بدن هر کسی متفاوت است. شاید تعجب کنید که چرا متابولیسم بدن سایر افراد سریع‌تر از متابولیسم بدن شما است. دلایل بسیاری وجود دارد. در واقع، عوامل بسیاری بر سوخت و ساز بدن اثر می‌گذارد.
سن: سوخت و ساز بدن با افزایش سن کند می‌شود.
جنسیت: آقایان به طور کلی از سطح متابولیسم بالاتری از خانم‌ها برخوردارند.
سایز بدن: افرادی که سایز بزرگ‌تری دارند، کالری بیشتری می‌سوزانند.
دمای بدن: سوخت و ساز بدن در مواجهه با درجه حرارت بالا افزایش می‌یابد.
مصرف کافئین یا ترکیبات محرک: سوخت و ساز بدن پس از مصرف ترکیبات محرک مانند کافئین افزایش می‌یابد.
هورمون‌ها: اگر هورمون تیروئید به اندازه کافی در بدن تولید نشود، سطح متابولیسم تغییر پیدا می‌کند.
بارداری: خانم‌هایی که باردار هستند ، متابولیسم سریع‌تری دارند.
خوردن غذا: اگر به اندازه کافی غذا نخورید، سوخت و ساز بدن‌تان کند خواهد شد.
فرم بدنی: توده‌های عضلانی فاقد چربی حتی در حین استراحت نیز کالری می‌سوزانند.
شدت فعالیت‌ها: اگر در طول روز تحرک داشته باشید، بدن‌تان کالری بیشتری می‌سوزاند.
چطور می‌توانم با تغییر سوخت و ساز بدن وزن کم کنم؟
برخی از عوامل دخیل در سوخت و ساز بدن قابل تغییر هستند و برخی دیگر نه. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید سن و یا جنسیت خود را تغییر دهید. اما چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با تغییر دادن آنها به افزایش متابولیسم بدن‌تان کمک کنید. این عوامل شامل موارد زیر هستند:
ورزش: بدن در حین ورزش کالری بیشتری می‌سوزاند. حتی یک تمرین آسان نیز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. با این حال، تمرینات پرفشار کالری بیشتری می‌سوزانند.
فعالیت‌های روزانه: وقت ورزش کردن ندارید؟ پس در طول روز بیشتر تحرک داشته باشید. فعالیت‌های ساده روزانه مثل راه رفتن، بالا رفتن از پله، باغبانی و کارهای خانه باعث می‌شوند که سوخت و ساز بدن افزایش یابد.
عضله‌سازی: شما می‌توانید با بهبود فرم بدنی‌تان کالری بیشتری بسوزانید. تمرینات قدرتی و استقامتی کمک می‌کنند که عضلات خود را قوی‌تر کنید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید، حتی اگر در حال استراحت باشید.
مصرف به اندازه کالری: مصرف بیش از حد کالری می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. اما اگر به اندازه کافی کالری دریافت نکنید هم سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین از مصرف به اندازه کالری مطمئن شئید تا سوخت و ساز بدن شما تداوم داشته باشد.
سوخت و ساز بدن روز به روز تغییر می‌کند. اما اگر بتوانید سوخت و ساز بدن خود را به طور منظم تحت کنترل بگیرید، کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل برای شما آسان‌تر خواهد شد.

بدن ایرانی تعریف خود را از متابولیسم چیست این گونه بیان میکند :

http://badaneirani.com/what-is-metabolism/

بدن ایرانی بازدید : 38 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

نخوردن صبحانه چه ضرری دارد

صرف صبحانه خیلی مهم است و نخوردن صبحانه در طولانی  مدت آسیب های جدی به سلامتی می زند. در این مطلب به بررسی نتایج پژوهش های انجام شده در خصوص آسیب های صبحانه نخوردن می پردازیم.
شتاب زندگی مدرن باعث شده است که همیشه خدا وقت کم بیاوریم. در این بین خیلی ها برای جبران کمبود وقت قید صبحانه را می زنند و احتمالا با نوشیدن یک چای از خانه بیرون می زنند؛ اما باید بدانید که این وعده غذایی خیلی مهم است و چشم پوشی از آن در طولانی  مدت آسیب های جدی به سلامتی می زند.
میشه از پیشامد های این که نخوردن صبحانه چه ضرری دارد به صورت تیتر وار به مسایل زیر اشاره کرد

1 -افت قند خون :

2 – کاهش متابولیسم بدن :

3 – بالا رفتن هورمون های استرس زا :

4 – اسیب رساندن به قلب :

صبحانه نخورها بی اعصاب تر هستند
تاثیر چشم پوشی از صبحانه روی بی نظمی قاعدگی
کاهش جذب مواد مغذی
صبحانه نخورها نای تکان خوردن ندارند
 برای مطالعه در مورد موضوعات گفته شده می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید تا به صورت مفصل در مورد این موضوع صحبت شود
http://badaneirani.com/not-eat-breakfast/
 
بدن ایرانی بازدید : 36 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

پروتئین وی و 6 دلیلی که باید از آن استفاده کرد

مصرف‌ پروتئین وی همچنان یکی از مسائل بحث برانگیز در سلسله مباحث تغذیه و بدنسازی است. شاید ندانید اما یک جنگ پروتئینی در بین صاحب نظران و حتی بدنسازان داخل باشگاه ها در جریان است. اما به هر حال در این آشفته بازار باید خود شخص با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی تصمیم بگیرد.
این با عقل جور در می آید که همه ورزشکاران مخصوصاً بدنسازان، علاقه مند عضلاتی بدون چربی هستند و ساختن این عضلات بدون آمینو اسید هایی که پروتئین به بدن می دهد، غیرممکن است.
خبر خوب برای شما بدنسازان عزیز این است که پروتئین وی یکی از مکمل هایی است که هر روز مطالعات جدیدی روی آن در یکی از دانشگاه های معتبر دنیا صورت می گیرد و همه مطالعات در مورد اثرات مثبت این مکمل ارزشمند صحبت می کنند، و شما می توانید با خیال راحت به مصرف آن بپردازید. 🤗
خوب اگر شما تصمیم گرفته اید مکمل وی را خریداری کنید و یا اینکه تا حالا این مکمل را خریده اید، نکاتی هستند که باید اینجا متذکر شوم:
شاید ۲۰ گرم برای سنتز پروتئین کافی باشد اما برای همه صادق نیست. دوز مصرف متداول روزانه مکمل وی ۲۰-۳۰ گرم است. البته این مقدار با توجه به مصرف روزانه پروتئین شما تعیین میشود.
این را هم در نظر داشته باشید که شما به ازای وزن بدن به کیلوگرم، ماکزیمم ۲ گرم پروتئین در طی روز بیشتر نیاز ندارید.
در ضمن اسکوپ‌هایی که داخل بسته مکمل وجود دارد از برندی به برند دیگر اندازه مختلفی دارد و میزان پروتئین وی در هر کدام از این مکمل‌ها به ازای یک اسکوپ فرق می‌کند بنابراین نوشته‌های روی بسته را به دقت بخوانید.
http://badaneirani.com/whey-protein/
 
بدن ایرانی بازدید : 69 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

۱۰روش برای ریکاوری بدن بعد از تمرین

 
به عنوان یک بدنساز چه کارهایی انجام می دهید تا به فرآیند ریکاوری بدن بعد از تمرین سرعت ببخشید . استراحت و ریکاوری یک بخش ضروری از تمرین های روزمره است . ریکاوری بدن بعد از تمرین روزمره دارای یک تاثیربر جسته بر فواید عضلانی و اجراهای تمرینی تان است و اجازه می دهد تا به صورت موثرتر بیشتر تمرین کنید . متاسفانه اکثر افراد از داشتن یک برنامه ریکاوری برای بعد از زمان تمرین غافل هستند . در اینجا توصیه هایی وجود دارد که کمک می کند برنامه های برای زمان بعد از تمرین تان داشته باشید .
ریکاوری پس از تمرین
ریکاوری بعد از تمرین به جهت ساخت عضلات مرمت بافت ها و کسب قدرت ضروری است. این فرآیند حتی یک مورد مهم تر بعد از برگزاری یک جلسه تمرینی سنگین و کار با وزنه محسوب می شود . یک عضله هر کجا که باشد به مدت زمانی بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت به منظور مرمت و احیاء خود نیاز دارد و کار کشیدن مجدد از آن به فاصله زمانی کم منجر به تجزیه و تحلیل بافت عضلانی در عوض ساخت و ساز عضلانی می شود . به جهت انجام تمرین های روزمره و کار با وزنه هرگز بیشتر از دو روز متوالی روی یک عضله و گروه عضلانی کار نکنید.
متدهای زیادی به جهت ریکاوری به تعداد بدنسازان وجود دارد . موارد زیر تعدادی از معمول ترین این شیوه هاست که به وسیله قهرمانان حرفه ای و متخصصین خبره به افراد توصیه می شود.
۱- سرد کردن
سرد کردن به سادگی به معنای کند کردن جریان تمرین (نه توقف کامل آن ) بعد از انجام تمرین های روزمره است . ادامه دادن به حرکت در یک دامنه شدتی بسیار پایین به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بعد از انجام تمرین های اصلی کمک به رفع اسید لاکتیک از عضلات می کند و منجر به کاهش سفتی و سختی عضلات می شود . در کل گرم کردن و سرکردن عضلات بهتر است در دمای خنک تر و زمانی صورت بگیرند که جلسه تمرینی یا برنامه رقابتی در همان روز دارید .
۲- جایگزینی مایعات
در طی تمرین مایعات زیادی از دست می دهید و ایده آل است که آن را در طی تمرین جبران کنید . اما جبران این سیالات در زمان بعد از تمرین نیز یک روش آسان به جهت افزایش در فرآیند ریکاوری تان است . آب از هر عملکرد متابولیکی حمایت می کند و مواد مغذی را در بدن انتقال می دهد . نوشیدن میزان فراوان آب به بهبود هر عملکردی در بدن کمک می کند . جایگزینی به موقع سیالات در بدن برای قهرمانان استقامتی مهم تر است زیرا آنها طی ساعت ها عرق کردن حجم بیشتری از سیالات بدن خود را از دست می دهند .
۳ـ مصرف غذا به شیوه درست
بعد از خالی شدن منابع انرژی با تمرین نیاز به سوخت گیری مجدد دارید . به ویژه اگر انتظار دارید بدن تان به ریکاوری و مرمت بافت ها بپردازید . قوی تر شود و خود را برای رقابت بعدی آماده کند . این مسئله حتی زمانی مهم تر است که به اجراء تمرین های استقامتی آن هم به صورت متوالی می پردازد یا که سعی در ساخت عضلات دارید.به صورت ایده آل باید سعی کنید حداکثر ۶۰ دقیقه بعد از اتمام تمرین هایتان به مصرف غذا بپردازید و این اطمینان را حاصل کنید که وعده غذایی تان حاوی پروتئین های پر کیفیت و کربوهیدرات های مرکب باشد .
۴ـ تمرین های کششی
بعد از انجام یک تمرین دشوار به انجام تمرین های کششی ساده بپردازید . این یک روش ساده و سریع برای کمک به ریکاوری عضلات تان است .
۵ـ استراحت
زمان یکی از بهترین روش ها به جهت ریکاوری یا مرمت هر بیماری یا آسیبی است و این مسئله همچنین بعد از انجام یک تمرین سخت کار می کند . بدن شما دارای یک ظرفیت هیجان انگیز به جهت مراقبت از خود است . تنها کافی است که به آن زمان دهید . استراحت و انتظار بعد از انجام یک تمرین سخت اجازه می دهد تا فرآیند مرمت و ریکاوری در یک گام طبیعی اتفاق بیفتد .
آن تنها چیزی نیست که شما می توانید یا باید انجام دهید تا به این شکل به توسعه فرآیند ریکاوری تان بپردازید اما گاهی اوقات انجام دادن هیچ کاری آسان ترین کار به انجام چیزی است .
۶ـ یک اجرای ساده به جهت ریکاوری
آسان است . حرکات نرم به بهبود جریان گردش خون منجر می شود ، فرآیند که به انتقال مواد غذایی در بدن و دفع مواد زاید به خارج از بدن کمک می کند . با این فرضیه هر چه سریعتر به مرمت و سوخت گیری مجدد عضلات تان کمک می کنید .
۷ـ بهره گیری از ماساژ
با ماساژ احساس خوبی پیدا می کنید همچنین به بهبود جریان خونتان نیز کمک می کند ضمن اینکه به خودتان اجازه می دهید تا به صورت کامل آسوده شوید .
ماساژ
۸ـ حمام آب سرد
بسیاری از بدنسازان احساس خوبی نسبت به حمام آب سرد. ماساژ یخ یا آب درمانی ( استفاده از روش های آب گرم و سرد به صورت متناوب) ندارند .
در این صورت است که موارد فوق منجر به ریکاوری سریع تر عضلات کاهش درد عضلات و جلوگیری از آسیب ها می شوند فرضیه پشت این متد در اینجاست که تکرار انقباض و اتساع عروق خونی به رفع مواد زاید از بافت های عضلانی کمک می کند .
دوش آب سرد
نحوه انجام آب درمانی
وقتی بعد از انجام تمرین هایتان در حال دوش گرفتن هستند به صورت متناوب ۲ دقیقه از آب گرم و ۳۰ ثانیه از آب سرد استفاده کنید . این کار را چهار بار تکرار کنید و بین تکرارها یک دقیقه از آب ولرم استفاده کنید .
۹- ضمن اینکه استراحت می کنید اتفاق های جالبی در بدن رخ می دهند . هر کسی که به صورت باقاعده به تمرین می پردازد. نیاز به یک استراحت مطلوب دارد . در طی خواب بدن به تولید هورمون رشد می پردازد که به صورت برجسته ای به جهت رشد و مرمت بافت ها مسئول است .
۱۰– یک روش ساده به جهت ریکاوری سریع تر طراحی یک تمرین هوشمندانه روزمره در گام نخست است . تمرین های افراطی تمرینهای سنگین در هر جلسه تمرینی یا در صورت کمبود روزهای استراحت فواید سودمند تمرین را در اثر کمبود فرصت به جهت ریکاوری بسیار محدود می کنند .
گوش دادن به بدن
به جهت انجام یک ریکاوری سریع تر سعی کنید به بدن تان گوش دهید . مهم ترین چیزی که می توانید به منظور ریکاوری سریع انجام دهید همین کار است . اگر احساس خستگی می کنید درد دارید یا که متوجه شده اید اجراهای تمرینی تان دیگر مثل سابق نیست ممکن است نیاز به زمان بیشتر به جهت ریکاوری دارید . اگر به مواد فوق توجه کنید در اکثر حالت ها بدنتان به شما اجازه می دهید بدانید چه چیزی مورد نیاز است و چه وقتی باید به چه کاری بپردازید . مشکلاتی که برای اکثر افراد پیش می آید نتیجه گوش ندادن به هشدار های بدن است .
بدن ایرانی بازدید : 31 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)
6 راه کم دردسر برای کاهش وزن!
کاهش وزن و لاغری رویای بسیاری است که راه‌حل خاص خودش را دارد. بهتر است به جای تمرین‌های طاقت‌فرسا و رژیم‌های غذایی آزاردهنده، نگرش دیگری به موضوع کاهش وزن داشته باشید.
6 راه کم دردسر برای کاهش وزن!
کاهش وزن کار ساده‌ای نیست و اتفاقا می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. اکثر افراد نیز به خاطر عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و یا تمرین کافی قادر به کاهش وزن نیستند. دلیلش البته واضح است: دنبال کردن یک رژیم غذایی پیچیده و انجام فعالیت‌های بدنی بیشتر، کاری طاقت‌فرسا است!
 
قرار نیست شما حتما از رژیم غذایی سرسختانه‌ای پیروی کنید و تمرین‌های سخت ورزشی را انجام دهید. راه‌های آسان‌تر و کم‌دردسرتری هم برای کاهش وزن وجود دارند.
کافی است تغییرات ظریف و کوچکی را در زندگی‌تان پیاده کنید تا با چربی‌های اضافه خداحافظی کنید. در ادامه، شش روش کم دردسر برای کاهش وزن را بخوانید:
1. اضافه کردن غذا به جای کم کردن آن!
به جای کم کردن غذا در رژیم غذایی‌تان، سعی کنید غذاهای سالم‌تری را به آن اضافه کنید. برای نمونه، غذاهای سالمی مانند آب میوه، انواع لوبیا، میوه‌های خانواده گیلاس و غیره راه به رژیم غذایی‌تان بگنجانید. علاوه بر میوه‌ها، از سبزیجات مورد علاقه‌تان نیز بیشتر و بیشتر استقبال کنید. البته فراموش نکنید که هنگام اضافه کردن میوه‌ها و سبزیجات، حواستان به سقف کالری مصرفی نیز باشد.
2. از غذاهای کم کالری استفاده کنید
بهترین راه برای کم کردن کالری دریافتی، استفاده از گزینه‌های غذاهایی با کالری کمتر است. مثلا همان پیتزای همیشگی‌تان را این بار با پنیر کم چرب درست کنید. گام دیگر در کنار کاهش کالری مصرفی، افزایش فیبر دریافتی است.

فیبرها برای لاغری مناسبند
فیبرها برای تحت نظر داشتن مدام کالری‌ها بسیار مفیدند. کافی است یک فنجان آرد گندم به خمیر پیتزا اضافه کنید یا از فلفل دلمه‌ای در غذاهایتان استفاده کنید. ضمنا مصرف مشروبات الکلی برای لاغری مضر است.
3. زیاد آب بنوشید
آب یکی از عناصر حیاتیِ کاهش وزن است. مصرف زیاد آب باعث تقویت بدن می‌شود. همچنین نوشیدن یک لیوان آب هنگام صبح به کمک دستگاه گوارش‌تان می‌آید.
علاوه بر آن، مصرف آب به شما کمک می‌کند تا حجم کمتری از غذا را دریافت کنید: مصرف آب پیش از غذا باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی داشته باشید، بنابراین در نهایت کالری کمتری را دریافت خواهید کرد. مصرف بیشتر آب به هیچ وجه برای سلامتی شما مضر نیست، پس تا می‌توانید آب بنوشید.
4. اهمیت اندازه!
آیا می‌دانستید اندازه بشقاب، کاسه و لیوان شما در کاهش وزن تاثیر دارد؟! شما می‌توانید حجم غذای مصرفی را با تغییر اندازه ظرف غذایتان، کنترل کنید.
مثلا فرض کنید که در بشقابی بزرگ مقداری غذا کشیده‌اید، اما در پایان حس می‌کنید هنوز هم جا دارید و گرسنه‌اید. اما مصرف غذای کم در ظروف کوچک‌تر باعث می‌شود تا شما رضایت بیشتری از غذا داشته باشید، زیرا ذهن‌تان اینگونه فکر می‌کند که یک بشقاب پر غذا خورده‌اید!

در ظرف‌های کوچکتر غذا بخورید – این کار تاثیر روانی بر روی مغز دارد
بهتر است اول به بحران کاهش وزن و سپس به چگونگی حفظ آن فکر کنید. تمرکز بر روی یک هدف به شما کمک می‌کند تا نتیجه مطلوب را سریع‌تر کسب کنید.
5. نگران ورزش کردن نباشید
نیازی نیست تا تمرین‌های سخت فیزیکی را دنبال کنید؛ کافی است فعالیت‌های فیزیکی کوچک را در برنامه‌های روتین خود بگنجانید. برای نمونه، فعالیت‌هایی کاملا ساده مثل کمی رقصیدن یا پیاده‌روی تند نیز کفایت می‌کند.
اگر از عنوان "تمرین کردن یا ورزش کردن" هراس دارید، پس بهتر است نام آن را در ذهن خودتان تغییر دهید. شما برای کاهش وزن نیاز دارید تا کالری بیشتری بسوزانید و این مهم از طریق هر نوع فعالیت فیزیکی حاصل می‌شود. اگر عاشق دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگری هستید، پس بهتر است آن را مرتب دنبال کنید. اصلا نیازی نیست نگران ورزش کردن باشید؛ فقط کافی است ذهن‌تان را منعطف به انجام فعالیت فیزیکیِ مورد نظرتان کنید.

ورزشی که دوست دارید را انجام دهید؛ نیاز به تمرین‌های طاقت فرسا نیست
6. پیاده‌روی کنید
پیاده‌روی در هوای خوب، همان چیزی است که همه دوستش دارند. پیاده‌روی با سرعت آهسته باعث می‌شود همیشه سالم و سلامت باقی بمانید. اگر می‌توانید پیاده‌روی را در برنامه روزانه‌تان جای دهید حتی اگر مسیر مناسب پیاده‌روی سر راهتان وجود ندارد! مثلا خودروی‌تان را در پارکینگ پارک کنید و کمی همان‌جا قدم بزنید.
همین سبک فعالیت‌های بدنیِ روزمره به کمکتان می‌آید. اگر جلوی خانه‌تان درختان زیادی وجود دارد، می‌توانید برگ‌های ریخته شده درختان را دستی جمع کنید. پیاده‌روی تا مرکز خرید و کارهایی از این دست را هرگز از برنامه‌ی روزانه‌تان حذف نکنید.
 
بدن ایرانی بازدید : 42 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)
کراتین چیست ؟
 
کراتین ترکیبی از دسته ترکیبات پروتئینی است که از سه آمینواسید متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل می‌گردد. این ماده در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالت‌ها و ورزش‌های سرعتی و انفجاری به‌کار می‌رود. بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه‌های اسکلتی قرار دارد.در حال حاضر سالیان متمادی است که این ترکیب به‌عنوان مکمل در ورزش‌های مختلف به‌کار می‌رود 
کراتین ترکیبی از دسته ترکیبات پروتئینی است که از سه آمینواسید متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل می‌گردد. این ماده در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالت‌ها و ورزش‌های سرعتی و انفجاری به‌کار می‌رود. بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه‌های اسکلتی قرار دارد.در حال حاضر سالیان متمادی است که این ترکیب به‌عنوان مکمل در ورزش‌های مختلف به‌کار می‌رود و مطالعات سالیان اخیر نشانگر آن است که مصرف مکمل کراتین می‌تواند موجب افزایش میزان و محتوای کراتین موجود در عضلات گردد. البته برخی مطالعات دیگر پس از مصرف این مکمل افزایشی در توان ورزشی ورزشکاران مشاهده نکرده‌اند. لیکن اغلب مطالعات انجام شده تاکنون نشانگر آن هستند که مصرف تقریبی ۲۰ گرم از این ماده برای ۷-۵ روز موجب افزایش عملکرد سرعتی فرد به میزان ۵%-۱ شده و کار انجام شده توسط وی را در ورزش‌های سرعتی تکرار شونده (متناوب) ۱۵% افزایش می‌دهد.همچنین در صورتی که مکمل کراتین برای مدت یک یا دو ماه مصرف گردد. موجب افزایش توان سرعتی فرد (۸%-۵)، افزایش قدرت فرد (۱۵-۵ درصد) و توده بدون چربی فرد (۳%-۱) می‌شود.براساس اطلاعات موجود اثر کارافزائی این مکمل وابسته به میزان برداشت آن توسط عضلات می‌باشد.با توجه به اینکه این ماده هنوز از طرف کمیته بین‌المللی المپیک با محدودیت و یا منع مصرفی مواجه نشده است، بنابراین در بین ورزشکاران به‌عنوان یک مکمل کارافزا از جایگاه خاصی برخوردار است.تنها اثر جانبی شناخته شده از مصرف این مکمل افزایش وزن بدن فرد می‌باشد و در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با پاسخ افراد مختلف به این ماده، اثر آن در ورزش‌های متناوب و دوره‌ای، اثرات جانبی آن و اثرات طولانی مدت مصرف آن بر ورزش‌های استقامتی موردنیاز است.
مونوهیدرات کراتین ( Creatine monohydrate ) یکی از معروفترین و موثرترین مکمل های بدنسازی در بازار می باشد
.هرکس که بطور مداوم کراتین مصرف نماید ، نتیجه عالی و حیرت انگیزی می گیرد.
به همین دلیل ۳ نفر از ۴ برنده مدال در بازیهای المپیک تابستان سال ۹۶ از کراتین استفاده می نمودند . دانشمند فرانسوی برای اولین بار کراتین را در سال ۱۸۳۲کشف کرد و در سال ۱۹۲۳ دانشمندان کشف کردند بیش از ۹۵درصد کراتین در بافت ماهیچه ایی ذخیره می شود.
کراتین یک پروتئین غیر ضروری است که از آرژنین، گلیسین و متیونین گرفته می شود. کبد، کلیه ها و پانکراس به طور ذاتی در حدود ۱ الی ۲ گرم کراتین در روز تولید می کنند . ۱ الی ۲ گرم کراتین دیگر نیز از طریق مواد غذایی مصرف شده و به طور عمده از طریق ماهی و گوشت قرمز کسب می شود.
این مقادیر کراتین اخذ شده از مواد غذایی روزانه و تولید شده توسط بدن با یکدیگرترکیب شده تا نیازهای طبیعی بدن را که روزانه ۲ گرم کراتین است را برآورده سازند. تقریباً ۹۵ درصد کراتین بدن در عضلات اسکلتی به کراتینین تبدیل شده و بعد در چرخش توسط کلیه ها به میزان ۲ گرم در روز دفع می شود.
خیلی مهم است که کراتین با کراتینین اشتباه گرفته نشود. در عضله اسکلتی کراتین نقش مهم و حیاتی به عنوان منبع انرژی آنی و در دسترس برای انقباض عضله بازی می کند. کراتین با فسفوکراتین در یک تعادل قابل برگشت قرار دارد. عضله به آدنوزین تری فسفات (ATP) برای انرژی نیاز دارد و ATP ذخیره شده در عضلات تقریباً برای ۴ ۳ ثانیه انقباض کفایت می کند و بعد از آن تمام می شود.
همان طوری که ذخایر ATP در حین انقباضات عضلانی شدید و انفجاری تخلیه می شود فسفوکراتین درون عضله برای تولید مجدد ATP به کراتین و فسفات آزاد تجزیه می شود. این فعل و انفعالات نقش مهمی برای حفظ انرژی عضله در حین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه اول از فعالیت های بی هوازی شدید بازی می کنند . بعد از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه نخست, گلیکولیز بی هوازی و فسفو لارسیون هوازی منابع متعددی برای تولید ATP عضلانی می باشند.
در حین دوره برگشت به حالت اولیه بعد از تمرین (ریکاوری) نیز مسیرهای تولید انرژی هوازی غالب هستند و مقدار زیادی ATP تولید می کنند. در این دوره (ریکاوری) فسفوکراتینِ تخلیه شده، به سرعت تجدید و احیا می شود. در حقیقت بیش از ۹۰ درصد فسفو کراتین بعد از ۳ الی ۴ دقیقه در حین دوره ریکاوری مجدداً تولید می شود.
به طور خلاصه فسفوکراتین (pcr) یک منبع انرژی مهم و غالب در حین ثانیه های نخست از تمرینات بی هوازی شدید بیشینه می باشد و به طور سریع در دوره ریکاوری توسط مسیرهای هوازی مجدداً تولید می شود. هدف از مصرف مکمل های کراتینی بیشینه سازی ذخایر کراتین و فسفو کراتین عضله می باشد. ذخایر pcr بیشتر، سوبسترای در دسترس بیشتری تولید می کند و این باعث تولید سریعتر ATP در حین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه نخست فعالیت های شدید و بی هوازی خواهد شد. این امر همچنین به طور بالقوه برای بافر کردن اسید لاکتیک و به تأخیر انداختن خستگی مناسب است.

کراتین چکار می کند و چه مطالعات علمی آن را تایید می کند؟

کراتین مکمل نهایی بدنسازی است. بطورعمده در طی دو هفته باعث افزایش توده ماهیچه ایی می شود . همچنین کراتین ، مسئول بهبود کارایی در تمرینات سخت ، افزایش سطح انرژی ، سرعت بخشیدن بر میزان بازیافت می باشد.خیلی تعجب آور نیست ورزشکارانی که از کراتین استفاده می کنند قدرت وتوانمندی بیشتری نسبت به کسانی که استفاده نمی کنند ، دارند.
بزودی تمام ورزشکارانی که به مسابقات می روند اگر تابحال از این ماده استفاده نمی کردند ،از این به بعد از ان استفاده خواهند کرد. کراتین ، برای افزایش ذخیره انرژی در ماهیچه ها از عمل سنتز پروتین ماهیچه ها ،هنگامی که ذرات پروتین را می شکند ، استفاده می کند . کراتین سبب افزایش رشد ماهیچه ها و بزرگترو قوی شدن ماهیچه ها می شود.
تا کنون مطالعات اندکی در مورد چگونگی عملکرد کراتین انجام گرفته است .مطالعات کنترل شده پلاسیبو( placebo controlled studies ) بر روی کراتین در ۵ سال گذشته ثابت کرده که باعث افزایش سطح انرژی شده و در نتیجه موجب افزایش قدرت ، میزان استقامت ،سرعت بازیافت می شود،از دیگر مزیت های غیرمنتظره کشف شده آن، سرعت بخشیدن به لاغر شدن و از دست دادن چربی می باشد.

چه کسانی به کراتین احتیاج دارند و از علایم کمبود کراتین چیست؟
در مرحله نخست ، هرکسی که میخواهد انرژی بیشتری داشته باشد، سریعتر ماهیچه بسازد و استقامت بیشتری داشته باشد، باید برنامه خود را با مونوهیدرید کراتین کامل کند.در مرحله بعد هرکسی که میخواهد همراه افزایش وزن ، حجم ماهیچه ها نیز افزایش یابد و سریعتر بدن فرم مطلوب بگیرد و سریعتر سوزاندن چربی ریز را از بین ببرد باید با از مکمل مونوهیدرید کراتین در برنامه اش استفاده کند.در مرحله اخر ، هر کسی که با فعالیت های فیزیکی سخت ، درگیر است و فشارهای فیزیکی را تجربه می کند و خسته می شود و دوست دارد با نتیجه باورنکردنی روبرو شود از مونوهیدرید کراتین استفاده می کند.
▪ مصرف کراتین از نقطه نظر آماری
کراتین یکی از رایج ترین مکمل های بهبود بخش اجرای ورزشی است که مورد استفاده قرار می گیرد. تقریباً ۲۵۰۰ تن کراتین در سال ۱۹۹۹ مصرف شده است. در سال ۱۹۹۷ یک بررسی ملی بر روی ورزشکاران آماتور ایالات متحده آمریکا نشان داد که بیش از ۳۰ درصد از آنها در طی یک سال گذشته مکمل های کراتینی مصرف کرده اند . تقریباً ۱۰ درصد از ورزشکاران دبیرستانی از مکمل های کراتینی استفاده می کنند.
مصرف کنندگان مرد از زنان بیشتر هستند. اکثر مصرف کنندگان بر این باورند که مصرف مکمل های کراتینی اجرای ورزشی آنها را بهبود می بخشد. با وجود این مصرف کنندگان کراتین به خوبی در مورد آن اطلاعات لازم را ندارند. همچنین بیشتر از ۷۵ درصد از مصرف کنندگان نمی دانند که چه مقدار کراتین باید مصرف کنند و مقادیر بیشتری نسبت به مقدارهای پیشنهاد شده مصرف می کنند.
چه مقدار کراتین باید مصرف شود؟ مضرات کراتین چیست؟
نتایج مطلوب و شگرف استفاده کراتین به دو صورت مختلف مشاهده شده است .اولین روش که بارگذاری نامیده می شود، برای کسانی که قبلا از کراتین استفاده نکرده اند خوب جواب می دهد.همانطور که از نام آن پیدا است ،در این روش ماهیچه ها با کراتین بارگذاری و اشباع می شوند.در طی ۴ روز اول هفته ، هر روز۲۰ تا ۳۰ گرم استفاده می شود.
در استفاده کراتین از اب میوه های غیر اسیدی یا اب استفاده کنید.اب انگور بسیار مناسب است.بعد از این دوره زمانی برای اشباع نگه داشتن ماهیچه ها باید به طور منظم هر روز پنج الی پانزده گرم کراتین استفاده کنید.( به میزان بیشتر احتیاج نیست.)
روش دیگر ، دستیابی بسیار تدریجی به مکمل منوهیدرید کراتین می باشد.در این روش فرد بجز زمان تمدید شده ، اساسا بجز دوره بارگیری هر روز از پنج الی پانزده گرم مکمل های ورزشی باید استفاده کند. وقتی کراتین با کربوهیدراتی مثل دکستروز (گلوکز) امیخته می شود و حدود یک ساعت و نیم قبل از ورزش استفاده می شود، نتیجه خیلی بهتری می دهد .
بهترین موردی که در مورد کراتین می توان بیان کرد این است که در بررسی ها هیچ اثر مضری درمورد کراتین به دست نیامده . کراتین کاملا بی خطر و موثراست.
با این وجود، همچون موارد دیگر استفاده بیش از اندازه مکمل برای ماهیچه هایی که با کراتین اشباع شده اند، توصیه نمی شود.این بدان معنی است که مقدار تجویز شده دارو استفاده شود تا از ماهیچه های خوب ،قوی ، پرانرژی و بالاترین استقامت ممکن بهره مند شوید.

انواع کراتین
۱) کراتین مونوهیدرات خالص
سفیدرنگ، بدون بو و مزه که به صورت پودر و کپسول عرضه می شود. البته از نظر جذب و عملکرد تفاوتی با هم ندارند و تنها بسته به سلیقه افراد است که مصرف پودر یا کپسول را ترجیح می دهند.
مسئله ای که در مورد کراتین مونوهیدرات اهمیت دارد درجه خلوص آن است. البته در سال های اخیر تمام تولیدکنندگان معتبر، کراتین مونوهیدرات را با خلوص استاندارد (۹۹ درصد) عرضه می کنند و کلمه Creapure یا HPLC tested که روی برچسب محصولات ذکر می شود نشان دهنده این مسئله است. علاوه بر این هر چه پودر کراتین مونوهیدرات دارای دانه های ریزتری باشد قابلیت جذب در بدن افزایش می یابد.
طریقه مصرف کراتین
مصرف ۵ گرم در روز برای تمام طول دوره برای کسب نتایج مثبت کراتین کافی است. در این صورت عضلات به تدریج از کراتین اشباع می شوند. ولی اگر می خواهید به سرعت اثر کراتین بر بدن خود را مشاهده کنید می توانید ۵ روز اول را به اصطلاح بارگیری کنید یعنی مصرف ۲۰ گرم (در ۴ وعده ۵ گرمی) در هر روز؛ با این کار عضلات با سرعت از کراتین اشباع می شوند و در کمتر از یک هفته شاهد نتایج مثبت آن بر افزایش انرژی و وزن بدن خواهید بود و در ادامه دوره، مصرف ۳ تا ۵ گرم در روز برای حفظ سطح بالای ذخیره کراتین در عضلات کفایت می کند. چنانچه به جای پودر از کپسول استفاده می کنید باید به تعدادی مصرف شود که معادل ۵ گرم (۵۰۰۰ میلی گرم) را تأمین کند.
توجه داشته باشید کراتین مونوهیدرات در آب حل نمی شود و پس از مدت کوتاهی ته نشین می شود. در ضمن کراتین مونوهیدرات در مقابل رطوبت و محیط اسیدی تا حدودی ناپایدار است و پس از مدت زمانی به کراتینین تبدیل می شود که اثرات مثبت کراتین را ندارد. بنابراین کراتین را با فاصله کمی پس از مخلوط کردن با مایعات مصرف کنید و از مخلوط کردن آن با آب میوه های ترش از جمله آب پرتقال خودداری کنید. از آنجائی که سطح بالای انسولین در خون باعث جذب بهتر کراتین توسط غلات می شود، کراتین مونوهیدرات را به همراه مایعات حاوی گلوکز از جمله آب انگور مصرف کنید.
البته بهتر است با توجه به وزن و جنسیت برنامه مصرف دقیق کراتین خودتان را از جدول های زیر تعیین کنید.
۲) کراتین به همراه گلوتامین
کراتین و گلوتامین دارای اثرات مشابهی در افزایش حجم مایع درون سلول های عضلانی هستند و در صورتی که به همراه هم مصرف شوند، می توانند اثر یکدیگر را تقویت کنند. علاوه بر این هریک دارای مزایای متفاوتی هم هستند که در مجموع می توانند تأثیر بسیار خوبی بر رشد و ریکاوری عضلات داشته باشند. به همین دلیل مصرف همزمان کراتین و گلوتامین در زمان افزایش حجم بسیار توصیه می شود. برخی کمپانی ها اقدام به تولید محصولاتی شامل مخروطی از این دو ماده نموده اند. به عنوان Triple Fusion محصول شرکت Max Muscle که در هر وعده حاوی ۵ گرم کراتین، ۵ گرم گلوتامین و ۵ گرم گلایسین است (گلایسین آمینواسیدی است که باعث افزایش تولید کراتین توسط بدن می شود) و مکمل بسیار مناسبی در این گروه به شمار می آید.
Betagen محصول EAS حاوی ۲ گرم کراتین، ۲ گرم گلوتامین، یک گرم HMB و ۵۰۰ میلی گرم تورین، ۰۱ـCGT محصول OPtimum حاوی ۵ گرم کراتین، ۳ گرم گلوتامین، ۲ گرم تورین و کپسول Crea/Max محصول شرکت Nutrition Ultimate حاوی ۲ گرم کراتین، ۲ گرم گلوتامین و ۲ گرم تورین در هر وعده از دیگر محصولات این گروه به شمار می آیند.
۳) کراتین مونوهیدرات به همراه گلوکز
برخی کمپانی ها جهت بهبود جذب و عملکرد کراتین مونوهیدرات این ماده را به همراه گلوکز (دکستروز) و مواددیگری که باعث تقویت اثر انسولین یا شبیه سازی کار انسولین در بدن می شوند عرضه کرده اند. از جمله این دسته محصولات می توان به Cell Tech محصول شرکت Muscle Tech و Alpha one محصول شرکت Max Muscle اشاره کرد. این محصولات حاوی مقدار مناسب گلوکز جهت جذب بهینه کراتین هستند علاوه بر این حاوی مواد دیگری از جمله آلفالیپوئیک اسید هستند که با شبیه سازی عملکرد انسولین باعث تسهیل ورود کراتین به داخل سلول های عضلانی می شوند و مصرف کنندگان به دنبال مصرف این محصولات نتایج بهتری نسبت به کراتین مونوهیدرات خالص را گزارش کرده اند.
۴) کراتین مونوهیدرات مایع
تصور بر این است که کراتین مایع جذب بهتر و آسان تری در بدن و به داخل سلول های عضلانی دارد و به همین دلیل کمتر از کراتین مونوهیدرات باعث ایجاد حالت پف آلود در فرد می شود. در عالم واقعیت برخی مصرف کنندگان مدعی هستند تأثیر کراتین های مایع بیش از کراتین مونوهیدرات خالص است و برخی دیگر تفاوتی بین این دو احساس نکرده اند. مقدار مصرف در مورد تولیدات شرکت های مختلف متفاوت است، بنابراین مطابق دستورالعملی که روی برچسب هر یک از محصولات ارائه شده عمل کنید.
۵) کراتین اتیل استر
کراتین اتیل استر ( Creatine Ethyl Ester ) معروف به CEE به صورت کپسول و پودر عرضه شده است و کمپانی های مختلف از جمله BSN ، PrimaForce و Muscle Tech اقدام به تولید و ارائه این مکمل نموده اند.
▪ طریقه مصرف
در مصرف CEE نیازی به بارگیری وجود ندارد. از آنجائی که CEE محصول نسبتاً جدیدی است هنوز طریقه مصرف کاملاً ثابتی در مورد آن وجود ندارد و تولیدکنندگان مختلف مقادیر مختلفی را پیشنهاد می کنند. ولی آنچه رواج بیشتری دارد مصرف ۲ گرم ۳۰ دقیقه پیش از تمرین به همراه حدود ۳۰۰ میلی لیتر آب و مصرف ۲ گرم دیگر بلافاصله پس از تمرین باز هم به همراه حدود ۳۰۰ میلی لیتر آب است.
۶) کری ـ آلکالین
کری ـ آلکالین (Kre Alkalyn ) به صورت کپسول، پودر و مایع (اغلب به صورت کپسول) عرضه شده است و کمپانی های مختلف از جمله Nutrition Ultimate ، Max Muscle و Vyo Tech این محصول را تولید و عرضه می کنند.
▪ طریقه مصرف
برای مصرف کری ـ آلکالین هم مثل CEE نیازی به بارگیری وجود ندارد. و همچون CEE هنوز طریقه مصرف کاملاً ثابتی در مورد آن وجود ندارد. با این حال روش رایج تر مصرف ۱ تا ۲ گرم هنگام صبح و ۱ تا ۲ گرم نیم ساعت پیش از
از عمده‌ترین سؤالات مصرف‌کنندگان پیرامون مکمل کراتین اثرات جانبی این ماده می‌باشد. بررسی‌ها و مطالعات محققین علوم پزشکی جهت شناسائی عوارض جانبی احتمالی کراتین در حال انجام است.
برخی از این عوارض درمنابع علمی درج گردیده‌اند و اغلب آنها به جهت تجمع آب در بدن به‌ویژه در نواحی روده و ماهیچه اسکلتی می‌باشد. این تجمع آب ممکن است به دهیدراسیون یا کم‌آبی متعاقب دریافت کراتین منجر گردد. بنابراین هنگامی که مکمل کراتین مصرف می‌کنید، حداقل ۱ اونس (۳۰ گرم) آب به ازاء کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید. برخی اثرات جانبی احتمالی ناشی از مصرف این مکمل به قرار زیر می‌باشد.
البته قبل از هر گونه اظهارنظری ذکر این نکته الزامی است که این عوارض تنها در مطالعات موردی مشاهده شده است و هنوز در مطالعات وسیع‌تر مورد تأئید قرار نگرفته است. علاوه بر آن همانطور که مطالعه خواهید نمود این عوارض عمدتاً در اثر عدم تعادل آب و مواد معدنی در بدن بروز می‌نماید و با رعایت یک برنامه غذائی متعادل و مخلوط نمودن کامل پودر کراتین در آب یا آبمیوه قابل پیشگیری است و تنها اثری که توجه خاصی را می‌طلبد احتمال ایجاد بار اضافی بر کلیه‌ها متعاقب مصرف کراتین می‌باشد.
1- افزایش وزن:
عمده‌ترین عارضه جانبی مصرف کراتین افزایش وزن می‌باشد. به‌طوری که در برخی مطالعات تا ۳ کیلوگرم (۶/۶ پوند) افزایش وزن را در هفته نخست مصرف کراتین گزارش نموده‌اند.دلیل اصلی این موضوع حرکت آب از خون به داخل ماهیچه‌های اسکلتی می‌باشد و این امر موجب بزرگ شدن ماهیچه‌ها می‌گردد که volumizing نامیده می‌شود؛ زیرا دلیل آن، افزایش حجم ماهیچه می‌باشد. این عارضه جانبی در برخی از ورزش‌ها نظیر بدنسازی ارزشمند است. لیکن در انواع دیگری از ورزش‌ها نظیر دویدن در فواصل طولانی و ورزش‌های استقامتی که افزایش وزن برای آنها مضر می‌باشد و به خستگی بیشتر ورزشکار منجر می‌شود و نیز روش‌هائی که در محدوده‌ وزنی خاص انجام می‌شوند، مطلوب نیست.
2-دهیدراسیون:
حفظ وضعیت مطلوب آب بدن در هنگام دریافت کراتین ضروری است. این موضوع از آن جهت حائزاهمیت است که پس از مصرف کراتین آب بدن در ماهیچه‌های اسکلتی تجمع یافته و محتوای آب در سایر بافت‌های بدن کاهش می‌یابد.یکی دیگر از عواقب دریافت مکمل کراتین کاهش ادرار بدن می‌باشد که این امر به‌ویژه اگر تمرین ورزشی سنگین بوده و در آب و هوائی گرم صورت گیرد. می‌تواند به نقص تنظیم حرارت بدن و متعاقب آن خستگی ناشی از گرما منجر گردد. این پیش‌آگهی به‌ویژه در ورزش‌های انفرادی نظیر کشتی حائزاهمیت می‌باشد، جائی که ورزشکاران موظفند قبل از شرکت در مسابقات در اوزان مختلف دسته‌بندی شوند. این ورزشکاران اغلب وزن خود را با محدود کردن مصرف مایعات کاهش می‌دهند و ترکیب شدن محدودیت مصرف مایعات و مصرف نمودن مکمل کراتین، می‌تواند موجب تشدید حالت کم‌آبی گردد.
3-عوارض گوارشی:
گزارشاتی مبنی بر ناراحتی‌های گوارشی نظیر تهوع و اسهال متعاقب مصرف کراتین به‌ویژه هنگامی که دز بالائی از این ماده مصرف شده باشد، ارائه گردیده است.بروز این عوارض می‌تواند به جهت حل نکردن کامل کراتین در آب قبل از مصرف آن باشد و با حل کردن کراتین در حداقل ۱۶ اونس آب یا آبمیوه قبل از مصرف آن، قابل پیشگیری است. مقادیر زیاد شکر که گاهاً همراه با کراتین مصرف می‌گردد نیز ممکن است با اختلال در تخلیه معده موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی گردد. البته این عوارض هنگامی که کراتین در مقادیر اندک مصرف شده باشد، نادر است.
4-کشیدگی، گرفتگی عضلات:
برخی گزارشات دلالت بر آن دارند که متعاقب مصرف کراتین میزان گرفتگی و کشیدگی عضلانی افزایش می‌یابد. این صدمات می‌تواند به جهت عدم تعادل ایجاد شده در الکترولیت‌های بدن باشد که خود از پیامدهای کم‌آبی بدن می‌باشد. بر این اساس در هنگام مصرف کراتین مقادیر بیشتری مایعات مصرف کنید و از مصرف میوه‌جات و سبزیجات غافل نشوید.
5-ناراحتی کلیوی:
یکی از مهمترین نگرانی‌های مصرف‌کنندگان کراتین احتمال فشار بی‌مورد بر کلیه‌ها و کبد در اثر دریافت مکمل کراتین می‌باشد. این موضوع زمانی که کراتین در مقادیر زیاد مصرف شود. برای مثال در طی دوره بارگیری، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در این شرایط کلیه‌ها بایستی بیشتر کار کنند تا بتوانند جریان خون را از بخشی از کراتین که جذب بافت‌ها نشده است؛ پاک کنند و این کار به دفع کراتین اضافی از ادرار در افرادی که مقادیر زیاد کراتین را مصرف نموده‌اند. منتهی می‌شود، بر همین اساس افرادی که سابقه ابتلا به بیماری‌های کلیوی دارند، بهتر است از مصرف کراتین پرهیز کنند.
کاربرد کراتین در ورزش ؟
کراتین ماده ای است که در بدن انسان در طی سوخت و ساز پروتئین تولید می شود. این ماده در غذاها و مکملهای به همین نام وجود دارد.
کراتین منو هیدرات جهت افزایش ذخایر کراتین و کراتین فسفات (CP) بدن مصرف می شود.
CP در بدن انسان از ترکیب کراتین و فسفات تولید شده و همراه با آدرنالین تری فسفات (ATP) در بافت عضله ذخیره می شود. در واقع CP در دسترس ترین و سریعترین منبع سوختی جایگزین ATP است.
ولی نقطه ضعف آن توانایی کم بدن در ذخیره این ماده می باشد. کراتین در بدن از سوختن پروتئینها و اسیدهای آمینه ی آرژی نین، گلیسین و متیونین بدست می آید. این ماده بطور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی یافت می شود. هر یک کیلو گرم گوشت قرمز حدود 5 گرم کراتین دارد.
از عمده اثرات کراتین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1- افزایش قدرت عضله
2- در فواصل بین تمرینات سنگین ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد.
3- بدون افزایش چربی بدن، در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد.
4- آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد.
5- در تمرینات ورزشی سرعتی و شدید، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک، مانع از خستگی شده و مدت تمرین شدید را طولانی تر می کند.
پس به طور کلی می توان هنگام نیاز به افزایش وزن و توده عضلات، افزایش قدرت و سرعت در حرکات انفجاری و کمک به تولید ATP در بدن از این ماده استفاده نمود.
تاثیر مکمل کراتین بر توان عضلانی ورزشکاران:
نتایج مطالعات نشانگر آن است که دریافت خوراکی مقادیر زیاد کراتین(حدود 20 گرم در روز برای مدت حداقل 5 روز) موجب افزایش توان و قدرت عضلانی در طی ورزش هایی گردیده است که در آن ها دسترسی به فسفات کراتین مهم می باشد. بنابراین دریافت مکمل کراتین در ورزش های با شدت زیاد(سنگین) و به ویژه ورزش های سرعتی – تکرار شونده که واجد دوره های بازتوانی کوتاه مدت می باشند، عملکرد ورزشی فرد را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که این اثر بر کارآیی فرد در یکی از مطالعات با تجویز تنها 9 گرم در روز مکمل کراتین نیز مشاهده گردید. بنابراین انجام تحقیقات بیش تر جهت تعیین حداقل میزان توصیه شده و مکانیسم اثر کراتین بر توان عضلانی ورزشکاران الزامی به نظر می رسد.

اثر مکمل کراتین بر میزان ذخیره ی کراتین بدن:
نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که دریافت خوراکی مقادیر زیاد کراتین موجب افزایش محتوای کراتین و فسفوکراتین در عضلات می گردد. لازم به ذکر است که این میزان افزایش، نسبت عکس با محتوای کراتین قبل از دریافت مکمل دارد و بر این اساس ورزشکاران غیر حرفه ای و گیاهخواران که دریافت کراتین از رژیم غذایی در آن ها بسیار اندک است، به طور معمول بالاترین سطح افزایش را در محتوای کراتین بعد از مکمل درمانی نشان می دهند.
براساس بسیاری از مطالعات، مصرف همزمان کراتین و کربوهیدرات موجب افزایش بیشتر ذخایر کراتین در عضلات می گردد.
مقدار مصرف:
اصولاً جهت نتیجه گیری کامل و صحیح لازم است مصرف کراتین را به دو مرحله ی بارگیری و نگهدارنده تقسیم کرد.
مدت مرحله بارگیری 5 روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز می شود. مقدار مصرف این ماده را در هر دو مرحله و برای زنان و مردان می توان از جداول ذیل استخراج نمود:

مقدار مصرف:
دوره بارگیری:
وعده های مصرف کراتین در هنگام بارگیری به صورت زیر است:
1- نیم ساعت قبل از صبحانه
2- نیم ساعت قبل از ناهار
3- نیم ساعت قبل از تمرین
4- دقیقا پس از اتمام تمرین

دوره نگهداری :
در این دوره ما فقط 2 وعده در روز کراتین مصرف می کنیم :
1- نیم ساعت قبل از تمرین
2- دقیقا پس از اتمام تمرین

تذکر:
* توجه داشته باشید که در صورت هرگونه اختلال در مصرف کراتین در هنگام دوره ی نگهداری ، باید از اول شروع کنید .
* هنگام مصرف کراتین باید معده خالی باشد تا کراتین به خوبی جذب شود .
* ورزشکارانی که به بیماری های کلیوی دچار هستند باید با دستور پزشک از کراتین استفاده کنند چرا که کراتین ادرار آور است و ممکن است به کلیه فشار وارد کند .
* در هنگام مصرف کراتین مایعات را زیاد مصرف کنید .
* زمان مصرف کراتین باید پروتئین مصرفی بدن را بالا ببرید .
توصیه های مهم هنگام مصرف کراتین:اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای 5 روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را مجدداً از اول شروع کنید برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است حداقل 6 ماه کراتین را مصرف کنید. کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که همراه مواده قندی مصرف شود. هنگام استفاده از کراتین آب و مایعات به مقدار زیاد بنوشید در کنار مصرف کراتین می توانید از مکملهای فولات، ویتامینهای B6 و B12 نیز استفاده نمایید.

جدول 1- طرز مصرف کراتین منوهیدرات در ورزشکاران مرد
مرحله نگهدارنده
مرحله بارگیری
وزن بدن
4-2 گرم
9 گرم
کمتر از 36 کیلوگرم
5-3 گرم
10 گرم
41-36 کیلوگرم
6-3 گرم
11 گرم
45-42 کیلوگرم
7-4 گرم
13 گرم
50-46 کیلوگرم
7-4 گرم
14 گرم
55-51 کیلوگرم
8-4 گرم
15 گرم
59-56 کیلوگرم
8-4 گرم
16 گرم
64-60 کیلوگرم
9-5 گرم
17 گرم
68-65 کیلوگرم
9-5 گرم
18 گرم
73-69 کیلوگرم
10-5 گرم
19 گرم
77-74 کیلوگرم
10-5 گرم
20 گرم
82-78 کیلوگرم
11-6 گرم
22 گرم
86-83 کیلوگرم
12-6 گرم
23 گرم
91-87 کیلوگرم
12-6 گرم
24 گرم
95-92 کیلوگرم
13-7 گرم
25 گرم
بیشتر از 95 کیلوگرم
جدول 2- طرز مصرف کراتین منوهیدرات در ورزشکاران زن
مرحله نگهدارنده
مرحله بارگیری
وزن بدن
3-2 گرم
6 گرم
کمتر از 36 کیلوگرم
4-2 گرم
7 گرم
41-36 کیلوگرم
4-2 گرم
8 گرم
45-42 کیلوگرم
5-3 گرم
9 گرم
50-46 کیلوگرم
5-3 گرم
10 گرم
55-51 کیلوگرم
5-3 گرم
10 گرم
59-56 کیلوگرم
6-3 گرم
11گرم
64-60 کیلوگرم
6-3 گرم
12 گرم
68-65 کیلوگرم
7-4 گرم
13 گرم
73-69 کیلوگرم
7-4 گرم
14 گرم
77-74 کیلوگرم
7-4 گرم
14 گرم
82-78 کیلوگرم
8-4 گرم
15 گرم
86-83 کیلوگرم
8-4 گرم
16 گرم
91-87 کیلوگرم
9-5 گرم
17 گرم
95-92 کیلوگرم
9-5 گرم
18 گرم
بیشتر از 95 کیلوگرم

توصیه های مهم هنگام مصرف کراتین:
اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای 5 روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را مجدداً از اول شروع کنید برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است حداقل 6 ماه کراتین را مصرف کنید.
کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که همراه مواده قندی مصرف شود. هنگام استفاده از کراتین آب و مایعات به مقدار زیاد بنوشید در کنار مصرف کراتین می توانید از مکملهای فولات، ویتامینهای B6 و B12 نیز استفاده نمایید.
مکملهای دیگر چون فسفاژن Phosphagen و فسفاژن اچ پی Phosphagen HP نیز دقیقاً مانند کراتین منو هیدرات عمل کرده و دستور مصرف و موارد استفاده آنها نیز مانند کراتین منوهیدرات می باشد. فقط فسفاژن اچ پی را می توان به طریقه ذیل نیز مصرف نمود:
5 روز اول روزانه 4 بار و هر بار یک پیمانه و بعد از 5 روز، روزانه 1 تا 2 بار هر بار یک پیمانه.
5 قانون طلایی در مورد "کراتین"
قانون اول: زمان طلایی مصرف کراتین را رعایت کنید.
حیاتی ترین زمان مصرف کراتین برای به حداکثر رساندن قدرت تأثیر آن، قبل و بعد از تمرین است. باید نیم ساعت قبل از شروع تمرین و بلافاصله بعد از تمرین یک وعده کراتین به همراه پروتئین مایع و کربوهیدرات میل نمائید.
مصرف کراتین قبل از تمرین باعث می شود که عضلات از کراتین فسفات اشباع شده و برای فراهم کردن انرژی با سرعت هر چه بیشتر آمادگی لازم را بدست آورند.
مصرف کراتین بعد از تمرین ذخایر خالی شده عضلات را مجدداً پر کرده و گنجایش و ظرفیت سلول های عضلانی را به حداکثر خواهد رسانید. بلافاصله بعد از تمرین عضلات آماده جذب مواد مغذی مانند کراتین هستند.
در روزهای غیرتمرین بهتر است کراتین را به هنگام صبح به همراه مقدار مناسبی کربوهیدرات میل نمائید.
قانون دوم: بهترین شکل کراتین را انتخاب کنید.
در دسترس ترین،‌ ساده ترین و ارزان ترین شکل کراتین، منوهیدرات است. آن شکل از کراتین را انتخاب کنید که از دانه های بسیار ریز درست شده اند. زیرا دانه های درشت کراتین می تواند با نشستن درمعده آب را به خود گرفته و در نتیجه مشکلاتی نظیر گرفتگی عضلات و اسهال برایتان بوجود آورد. چنانچه باز هم در نتیجه مصرف کراتین منوهیدرات ریزدانه دچار ناراحتی شدید می بایست شکل دیگری از کراتین را انتخاب کنید. کراتین منوهیدرات برای ورود به سلول های عضلانی به انسولین نیاز دارد. که در صورت مصرف آن مجبورید برای افزایش میزان انسولین مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید. علاوه بر کراتین منوهیدرات نوع دیگری کراتین در بازار وجود دارد به نام اتیل استرکراتین که برای جذب شدن به کربوهیدرات نیاز چندانی ندارد و توانایی عبور از غشای سلول های عضلانی را دارد. مصرف این شکل از کراتین برای افرادی که در رژیم غذایی شان نمی توانند کربوهیدرات فراوان استفاده کنند بسیار مناسب است.
قانون سوم: استفاده از تکنیک های صحیح بارگیری
درگذشته تصور می شد، مرحله بارگیری برای اشباع عضلات از کراتین ضروری است. اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که مرحله بارگیری چندان لزومی ندارد. به هرحال اگر بی صبرانه در انتظار نتیجه هستید،‌ به مدت 5 روز در 4 زمان به همراه کربوهیدرات و پروتئین مایع آن را مصرف کنید. در روزهای تمرین، دو نوبت از چهار نوبت را به وعده های قبل و بعد از تمرین اختصاص دهید. (قانون اول)
در صورتی که عجله ای برای گرفتن نتیجه ندارید نیازی به مرحله بارگیری نیست.
قانون چهارم: مقدار مصرف را تنظیم کنید.
نیازی نیست که حتماً هر وعده 5 گرم کراتین مصرف کنید. اگر می خواهید پول خود را پس انداز کنید! می توانید کراتین منوهیدرات را در وعده های 3 گرمی مصرف کنید.
قانون پنجم: هوشمندانه مصرف کنید.
از آنجایی که کراتین برای وارد شدن به سلول های عضلانی به انسولین نیاز دارد می بایست آن را به همراه پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید. زیرا مصرف آنها به افزایش میزان انسولین کمک خواهد کرد. از این رو بهتر است پس از تمرین یک وعده کربوهیدرات زود هضم،‌ مانند 40 تا 100 گرم نوشیدنی ورزشی، نان سفید، شربت شیرین یاکیک مصرف کنید. علاوه بر کربوهیدراتها، می توانید مکمل هایی مصرف کنید که ترشح انسولین را افزایش داده و فعالیت انسولین را در سلول عضله برای جذب بیشترکراتین شدت دهد.
 
بدن ایرانی بازدید : 42 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)
فیزیک
1.دسته بندی مسابقات فیزیک بر اساس قد صورت میگیرد.
2.معیار داورها برای امتیاز دادن تناقض بین عرض سرشانه ها و عرض کمر است یعنی هرچی که یک شرکت کننده از عرض سرشانه بیشتر و عرض کمر کمتری برخورد باشد از امتیاز و شانس بیشتری برخوردار است.
3.عضلات نباید خیلی زیاد بزرگ و گرد باشن در این صورت شرکت کننده اوت میشود.
4.داوران برای مدل مو، چهره و انتخاب شلوارک ،گرفتن فیگور و نرمی و انعطاف بدن و ارتباط با داور و نداشتن کات زیاد و فیبر عضلانی امتیاز خاصی قائل میشوند.
5.معمولا افرادی که دارای تیپ بدنی آندومورف هستند نمی توانند در این رشته موفق باشند.
6.بدن یک فیزیک کار نشانگر این پیام باشد که با داروهای استروئیدی و پپتیدی ساخته نشده است.
1.رشته ی بادی کلاسیک براساس قد و وزن صورت میگیرد.یعنی علاوه بر قد وزن هم مهم است.
2.مثلا در دسته ی قدی180+ سانتیمتر وزن افراد باید چیزی حدود ۸۶ کیلوگرم باشد.
3.معیار داورها برای امتیاز دادن عضلات کشیده و کات عمقی و خوب است.
4.همانند بادی بیلدینگ عضلات نباید خیلی گرد و حجیم باشند وگرنه در رقابت کسانی که عضلات خیلی گرد و حجیم دارند به صورت خودکار مقلوب کسایی میشوند که عضلات کشیده تری دارند.
5.معمولا افرادی که دارای تیپ بدنی اکتومورف و مزومورف هستن میتوانند در این رشته موفق باشند.
1.رشته بادی بیلدینگ فقط بهر اساس وزن صورت میگیرد. مثلا یه فرد با قد ۱۶۷سانتیمتر میتواند در کنار یک فرد با قد ۱۸۷سانتیمتر قرار بگیرد.مسلما کسانی ک قد کوتاه تری دارند میتوانند دراین رشته موفق تر باشند چون زودتر پر میشوند، ولی بدنسازهای قد بلند افراد زیادی بوده اند که در این رشته توانستند موفق بشوند. مانند: رونی کلمن، آرنولد شوارتزنگر و...
2.معیار داورها برای امتیاز دادن عضلات حجیم،گرد و کات عضلانی خوب و بالانس بدن است . یعنی هرچه که افراد در آن دسته وزنی بتوانند عضلات حجیم و گرد و کات تری رو به نمایش بگذارند از شانس بیشتری برخوردار هستند.
3.نکته ای که نباید فراموش شود بالانس بدن است . خیلی از بدنسازها بوده اند ک حجم زیادی داشتند ولی بخاطر بالانس نبودن به جایگاه های خوبی دست نیافتند مانند: مارکوس رول .
4.معمولا در این رشته افرادی که دارای تیپ بدنی آندومورف هستند میتوانند موفق تر باشند ولی بازهم کسانی بوده اند که دارای تیپ بدنی بین اکتومورف و مزومورف بوده ولی توانستند به ۶ دوره قهرمانی مستر المپیا دست پیداکنند مانند: دوریان یتس .
بدن ایرانی بازدید : 43 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)
علم بدنسازی دانشی است در بارهی اینکه چگونه وزنه هارا بلند کنید وچگونه غذاهای مخصوص مصرف کنید .تحقیقات در این علم موجب هزاران کشف در خصوص فواید وزنه برداری وچگونه وزنه زدن عاید انسان کرده است از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1-ضریب آسیب دیدیگی استخوان ها را کاهش می دهد .
2-انرژی ،قدرت ونیروی فوق العاده برای شما حاصل می شود .
3-روحیه را تقویت می کند .
4-انسان را شاد وخوشحال می کند .
یکی از عوامل مهم در علم بدن سازی پاسخگویی به سوال در مورد مصرف مواد غذایی می باشد که عبارتند از 1-چه مصرف کنیم 2-چگونه مصرف کنیم 3-در چه زمانی مصرف کنیم .
وقتی شما برای اولین بار آموزش برنامه ریزی شده9 بدن سازی را شروع می کنید احساس می کنید که قوی تر از قبل شده اید ،این به دلیل جوانی شماست که عضلات واکنش عصبی نشان می دهند یعنی هنگامی که شروع به وزنه زدن می کنید این فعالیت جدید از طریق سیستم عصبی عضلات به مغز فرستاده می شود سپس مغز به ماهیچه ها دستور می دهد که منقبض شوند وماهیچه مثل یک سرباز خوب دستورات را اجرا می کند وپس از تمرین ،ماهیچه ها استراحت می کنند .
هری والمن فیزیوتراپ بخش فیزیوتراپیدانشگاه نیودا در آمریکا می گوید :بدن شما مجبور است در مرحله اول وزنه ها را تحمل کند اما پس از یکی دو بار تمرین وآموزش وزنه برداری ،اعصاب شما شروع به برقراری ارتباط موثر با ماهیچه ها می کند .این مرحله نیمی از فرمول وعلم بدن سازی جهت افزایش قدرت بدن می باشد .نصف دیگر فرمول علم بدنسازی چگونگی ایجاد توده های ماهیچه ای وحجیم شدن عضلات می باشد .
برای مثال وقتی شما تمرینات بدنسازی را شروع می کنید وزنه متناسب وزن خود را 6مرتبه بلند می کنید پس از یکی دو روز 8مرتبه ودرآخر هفته 9مرتبه آنرابلند می کنید و همزمان با این روند شما باز وزنه را افزایش دهید تا این چرخه ادامه پیدا کند پس از 3هفته تمرین افزایش نیروی قابل توجهی را احساس
می کنید .

آموزش بدنسازی به گونه ای طراحی شده است که هم ازنظر جسمی وهم ازنظرروحی برای شما مفیدباشد . امااگر شما ذهن خودرابه دمبل زدن مشغول کنید وهرگزتوجهی به ظاهر خود نداشته باشید ممکن است به بی اشتهایی عصبی دچارشوید.
جو ویدر پدر پرورش اندام مدرن می گوید :درگذشته بدن سازان برای پرورش عضلات وبزرگ کردن آنها فقط به نیروی وزنه متکی بودند. فکرمی کردند برایرسیدن به قدرت بازو وعضلاتی بزرگ فقط باید وزنهایی سنگین راجابه جاکنند وهر روز وزنه ای سنگین تر داشته باشند. البته تا حدی درست فکر می کردند واغلب به هدف مس رسیدنند . اما راهی که آنها برای پرورش عضلات خود طی می کردند به مراتب از راهی که بدنساز وپرورش اندام تا امروز برای دستیابی به هدف خود می پیمایند ، طولانی تر بود .
بدنسازی وپرورش اندام دیگر یک ورزش نیست بلکه یک علم است . تمرین امروز تنها جابه جا کردن وزنه نیست .
از ویژگی های بر خودار است که علم به آن بخشیده و موفقیت اندام کار را تضمین می کند .
اصول اساسی تمرین بدن سازی که بازدهی تمرین را بالا می برند عبارتند از:
اصل اول :حرکات و تمرین مناسب و استفاده از بهترین وموثر ترین وسایل از ویژگی های تمرین به حساب می آید .
اصل دوم :انطباق بدن با تمرین :وقتی که بدن با تمرین سازگار نباشد موفقیتی وجود ندارد.
اصل سوم :اضافه بار:وقتی بدن به فشار وزنه عادت کرد به تدریج وزنه را متناسب با سطح قدرت عضلات افزایش دهید .
اصل چهارم :تنوع پذیری :یکنواختی تمرین باعث بی تفاوتی عضلات به تمرین می شود به همین علت سعی کنید برنامه تمرین و حرکات را تغییر دهید .
اصل پنجم :برگشت پذیری :این اصل می گوید که پس از قطع تمرین این احتمال وجود دارد که بدن و عضلات پرورش اندام کار سازگاری خود را با تمرین از دست بدهند .
اصل ششم :ویژگی های فردی :در انتخاب تمرین و حتی رژیم غذایی باید به ویژگی های فردی و ژنتیکی توجه داشته باشی
 
بدن ایرانی بازدید : 82 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)
9روش برای سوزاندن چربی های بدن
 
اگر دوست دارید سوخت و ساز بدنتان سرعت بگیرد و زودتر از دیگران لاغر شوید، می بایست سرعت سوزاندن چربی بدن خود را افزایش دهید.مطالعۀ این نوشتار برای شما مفید است.
با بالا رفتن سن، سوخت‌وساز بدن بطور طبیعی افت می‌کند اما محققان اظهار می‌دارند که در سن ۴۰ سالگی بدن شما ۱۰۰ تا۳۰۰ کیلوکالری کمتر از هنگامی‌که ۳۰ سال سن داشتید می‌سوزاند، اما شما می‌توانید با رعایت برخی نکات در زندگی روزمره این چربی‌ها را سریع‌تر سوزانده و وزن ایده‌آلی داشته باشید.

1-تامین سوخت بدن در صبح
تحقیقات متعددی نشان داده‌اند افرادی که بطور منظم هر روز صبحانه می‌خورند به نسبت کسانی‌کهصبحانه نمی‌خورند لاغر‌تر هستند. سوخت و ساز بدن بطور طبیعی در شب کاهش می‌یابد، اما شما می‌توانید با خوردن صبحانه دوباره سوخت وساز بدن را برای سوزاندن چربی ها ی بدن فعال کنید. نخوردن صبحانه چه ضرری دارد را دی این قسمت میتوانید مطالعه کنید

2- پروتئین‌های مفید
افزودن مقدار کمی پروتئین با کیفیت بالا و چربی کم (مانند مرغ، ماهی و سفیده تخم مرغ) در برنامه غذایی، سبب سریع‌تر سوزاندن چربی‌ها دربدن می‌شود، زیرا پروتئین وی نیاز به انرژی بیشتری برای هضم شدن دارد و در نتیجه سوخت و ساز بدن سرعت می‌گیرد و  باعث شدن می شود شما لاغر شوید . البته پروتئین برای از دست ندادن بافت عضلانی ضروری می‌باشد.

3- نوشیدن چای سبز
با نوشیدن چای سبز نه تنها با برخی بیماری‌ها مبارزه می‌کنید، بلکه چربی‌های بدن خود را سریع‌تر می‌سوزانید. تحقیقی در آمریکا نشان داد کسانی‌که به مدت سه ماه روزانه چای سبز نوشیدند،نسبت به افرادی که چای سیاه مصرف می‌کردند، چربی بیشتری می‌سوزاندند. محققان ژاپنی اعتقاد دارند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز به کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کنند.

4- تحرک بعد از غذا
سرعت سوخت‌وساز بدن تا  ۱۰ درصد بعد از صرف غذا افزایش می‌یابد و فقط چند دقیقه فعالیت می‌تواند سوخت‌وساز را تا ۲ برابر و به مدت ۳ ساعت افزایش دهد و باعث سوراندن چربی ها می شود. در عرض  ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از خوردن میان وعده یا وعده اصلی، ۵ تا۱۰ دقیقه فعالیت سبک داشته باشید، برای مثال می‌توانید قدم بزنید و یا برای رفتن به طبقات دیگر از پله‌ها استفاده کنید و یا تمرینات قدرتی ساده انجام دهید.

5- مصرف روزانه ماست
اخیراً تحقیقات نشان داده‌اند زنانی که روزانه سه وعده ماست کم چرب استفاده می‌کنند تا ۶۰ درصد بیشتر از سایرین سوخت و ساز بدنشان افزایش می‌یابد. رژیم غذایی غنی از کلسیم، آنزیم‌های چربی‌ساز را کاهش و آنزیم‌های چربی سوز را افزایش می‌دهد، بنابراین خوردن روزانه سه وعده لبنیات کم چرب مانند شیر، ماست و پنیرهای سختی مانند گودا و چدار توصیه می‌شود.

6- سرعت در فعالیت‌ها
شاید شما عاشق راه رفتن باشید، ولی قدم زدن با سرعت حلزون کمکی به سوزاندن چربی‌هایتان نمی‌کند. در عوض گام‌های بلند برداشتن، یا پیاده‌روی با سرعت بین راه رفتن و آهسته دویدن می‌تواند تناسب اندام شما را حفظ و قلبتان را سالم نگه دارد، لذا کلید اساسی، در انجام تمریناتی است که سرعت ضربان قلب را افزایش دهند و باعث سرعت بخشیدن به سوزاندن چربی ها در بدن شود.

7- مصرف فراوان غلات کامل 
یکی دیگر از راه های سوزاندن چربی ها در بدن و لاغر شدن مصرف غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جوانه گندم، نان‌های سبوس‌دار و جو دوسر باعث می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید، زیرا آن‌ها نسبت به دیگر کربوهیدرات‌های ساده دیر‌تر هضم می‌شوند. در مطالعه‌ای در آمریکا، محققان رژیم غذایی بیش از ۷۴ هزار زن را به مدت ۱۲سال مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد زنانی‌که بطور منظم غذاهای حاوی غلات سبوس‌دار مصرف کرده بودند، نسبت به سایر زنان افزایش وزن کمتری داشتند ولاغر تر هستند.

8- پرورش اندام 
عضلات کالری بیشتری نسبت به سلول‌های چربی می‌سوزانند و کاهش توده عضلانی یکی از دلایل اصلی افت متابولیسم بدن است. بی‌تحرکی سبب می‌شود زنان تا ۵ کیلوگرم عضله در بین سنین ۳۰ تا۵۰ سالگی از دست بدهند. از دست دادن این میزان عضله بدین معنی است که روزانه ۳۵۰ تا۵۰۰ کیلوکالری کمتر می‌سوزانید.

9- ۵ دقیقه ورزش 
هر روز صبح ۵ دقیقه ورزش کنید. بدن همه ما ترموستات سوخت و سازی دارد که بهترین زمان برای فعال کردنش صبح می‌باشد. هرچه سیگنال‌های بیشتری دریافت کند بهتر است. بهترین روش، ورزش‌های سبک است که تمام بدن را درگیر کند.این فعالیت باعث افزایش سوخت وساز بدن میشود وسوزاندن چربی  آسان ترصورت میگیرد.

اهمیت نحوه غذا خوردن 
یکی از مسائلی که همواره در علم تغذیه مورد توجه قرار می‌گیرد، آرامش هنگام غذا خوردن است. این موضوع همراه آرامش محیطی در هنگام تناول غذا، نداشتن استرس و عدم فعالیت به ویژه در کودکان و توجه کامل به غذا، به عملکرد هر چه بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند. بطور کلی، آرام غذا خوردن باعث می‌شود هضم غذا از دهان بهتر آغاز شود .

از آنجایی‌که یک بخش هضم، بخش مکانیکی است
بنابراین بهتر جویدن غذا موجب می‌شود که به قطعات کوچک‌تری خرد شده و هر چه غذا خرد‌تر شود هضم آن در معده و روده بهتر به انجام برسد.
در صورتی‌که با عجله خوردن غذا باعث خواهد شد تا غذا با قطعات درشت‌تری بلعیده شود و فشار بیشتری هنگام هضم به معده و روده وارد آید. مدت زمان جویدن غذا با فاز مغزی ارتباط مستقیمی دارد و جویدن بیشتر باعث می‌شود طعم و بوی غذا بهتر احساس شود و این طعم و بو به دنبال جویدن سبب فعال‌تر شدن گیرنده‌های انتقال‌دهنده پیام شود.
مرحله دوم هضم، بخش شیمیایی است
به این ترتیب که آنزیم‌های بزاق می‌توانند در این امر تأثیرگذار باشند و بخشی از هضم را در دهان انجام دهند تا مراحل بعدی راحت‌تر انجام گیرد.

نکته دیگری که در این میان مهم است، فاز مغزی غذا است. لذت بردن از غذا در محیطی که آرام است و فرد در کمال آرامش غذا می‌خورد، بهتر صورت می‌پذیرد و پیام‌هایی از سوی مغز برای ترشح آنزیم‌های هضم‌کننده در سایر اندام‌های دستگاه گوارش ارسال می‌شود. البته غیر از آرام غذا خوردن و بودن در محیط آرام، با هم غذا خوردن به ویژه در کودکان به هضم و جذب بهتر غذایشان کمک می‌کند و از جمله عوامل لذت بردن از غذا به حساب می‌آید.

تحقیقات صورت‌ گرفته در رابطه با تند یا کند خوردن غذا نشان داده است، مدت زمان جویدن غذا با فاز مغزی ارتباط مستقیمی دارد و جویدن بیشتر باعث می‌شود طعم و بوی غذا بهتر احساس شود و این طعم و بو به دنبال جویدن سبب فعال‌تر شدن گیرنده‌های انتقال‌دهنده پیام شود. در ضمن، مطالعات نشان داده‌اند‌‌‌ رها شدن و افزایش فعالیت مولکول‌های انتقال‌دهنده پیام برای هضم تا ۵۰ درصد با فاز مغزی غذا مرتبط است.
 
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 328
  • بازدید سال : 1,499
  • بازدید کلی : 4,158